Självlärd Postat 5 mars 2018 Postat 5 mars 2018 Hej, jag ritade ut lite baskagge-noter i Reason och ritade in början till en basgång. Men den passar inte med rutnätet i sequencern. Den borde gå fyra bars tror jag, för att det ska bli enkelt, men eftersom jag gjorde den på bas först, och skulle börja rita in den, så blev det något fel. Jag provade höja och sänka tempot, i hopp om att nätet skulle flytta sig i förhållande till noterna, som man kan dra ut en ljudloop i Studio One. Men det hände inget. Hoppas någon förstår vad jag menar och kan förklara vad jag gjort fel.
Självlärd Postat 5 mars 2018 Trådstartare Postat 5 mars 2018 Jag skulle behöva sätta R-pinnen/flaggan där sista tonen slutar, för att få en perfekt loop som går runt, runt, men då blir loopen lite mer än 3 Bars, och det borde bli 4 eller prick 3 tror jag.
Jayway Postat 6 mars 2018 Postat 6 mars 2018 12 timmar sedan, Självlärd säger: Hej, jag ritade ut lite baskagge-noter i Reason och ritade in början till en basgång. Men den passar inte med rutnätet i sequencern. Den borde gå fyra bars tror jag, för att det ska bli enkelt, men eftersom jag gjorde den på bas först, och skulle börja rita in den, så blev det något fel. Jag provade höja och sänka tempot, i hopp om att nätet skulle flytta sig i förhållande till noterna, som man kan dra ut en ljudloop i Studio One. Men det hände inget. Hoppas någon förstår vad jag menar och kan förklara vad jag gjort fel. Hej! Du har råkat sätta taktarten (time signature) till 5/4, alltså fem fjärdedelar. Ändra till 4/4 så kommer takterna i programmet att passa din basgång. 🙂 1 1
Självlärd Postat 6 mars 2018 Trådstartare Postat 6 mars 2018 Tack, jag vet inte hur du kan se det av bilden, men jag ska prova imorgon, nu somnar jag strax! :-)
polarius (oregistrerad) Postat 20 mars 2018 Postat 20 mars 2018 Du har bas som är 4/4 men taktarten är 5/4, som sagt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.