Casperfren Postat 28 februari 2018 Postat 28 februari 2018 Har laddat ner drivrutinerna, men det connectar inte. Kan tilläggas att jag kör ssd:n med Mac OS high sierra, som ska funka enligt focusrite, dock genom en usb 2 kontakt... Mest för att jag vill nosa på om det känns värt att operera in den i min imac mid 11... Då min hårddisk verkar vara kass och tror det är därför enskilda program hänger sig, är min tes iaf. Så vad säger ni? Känns som att jag gjort det jag har kunnat, verkar ju konstigt om den inte connectar pga min externa disk+OS...?
JakobP Postat 1 mars 2018 Postat 1 mars 2018 (redigerat) Du kopplar SSD:n till iMacen via usb2 alltså ? Jo, borde väl funka ändå, om än långsamt... EDIT Såg det här på focusrites hemsida, kör du Mix Control 3.7 ? "Includes a fix for Saffire interfaces that would not retain their Sync Source in standalone mode. Includes a fix for OS X users seeing the "No Hardware Connected" message and experiencing disconnects on account of there being 2 drivers installed (after the 3.5/3.6 upgrade). Includes a fix to keep Saffire Mix Control running after new firmware is deployed to the Saffire interface. " Redigerat 1 mars 2018 av JakobP
Casperfren Postat 1 mars 2018 Trådstartare Postat 1 mars 2018 13 minuter sedan, JakobP säger: Du kopplar SSD:n till iMacen via usb2 alltså ? Jo, borde väl funka ändå, om än långsamt... EDIT Såg det här på focusrites hemsida, kör du Mix Control 3.7 ? "Includes a fix for Saffire interfaces that would not retain their Sync Source in standalone mode. Includes a fix for OS X users seeing the "No Hardware Connected" message and experiencing disconnects on account of there being 2 drivers installed (after the 3.5/3.6 upgrade). Includes a fix to keep Saffire Mix Control running after new firmware is deployed to the Saffire interface. Hallåj! Japp. Kör 3.7, står att "no hardware connected"
JakobP Postat 1 mars 2018 Postat 1 mars 2018 Har du sett den här då ? 🙂 https://support.focusrite.com/hc/en-gb/articles/115005086925-My-Clarett-Saffire-isn-t-working-after-updating-to-High-Sierra
Casperfren Postat 1 mars 2018 Trådstartare Postat 1 mars 2018 1 timme sedan, JakobP säger: Har du sett den här då ? 🙂 https://support.focusrite.com/hc/en-gb/articles/115005086925-My-Clarett-Saffire-isn-t-working-after-updating-to-High-Sierra Tack! Det här måste ju vara svaret:)
Casperfren Postat 4 mars 2018 Trådstartare Postat 4 mars 2018 @JakobP tack! Det funkade. Jättekonstigt att man ska acceptera ännu en gång när man redan accepterat mjukvaran med admin lösen vid installation.. herre gud.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.