Enki Postat 27 april 2018 Postat 27 april 2018 På 2018-02-15 på 12:00, Yllet säger: Anmälan sker genom att du skriver en kommentar i denna tråd. Det görs idag ofantligt mycket bra musik som borde få mer uppmärksamhet. Kanske är det just du som sitter hemma och (sk)ruvar på nästa hit? Studio drar idag igång en liten musikfestival/tävling där alla genrer är välkomna och med fokus på att det ska vara roligt och prestigelöst. Det enda som krävs för att medverka är att du är registrerad här på forumet. Själva festivalen går till som så att du själv, eller tillsammans med andra, skriver och spelar in en nyskriven (aldrig tidigare utgiven) låt. Bidraget får vara max fyra minuter långt i valfri genre, med eller utan sång. Låten skickas sedan till studiofestival2018@gmail.com (wav, utan limiter) via www.sprend.se senast den 30 april, tillsammans ditt användarnamn. I början av maj sammanställs sedan samtliga bidrag i en låtlista på Soundcloud, där en enväldig jury slutligen väljer ut ett vinnande bidrag. De medverkande eller utomstående kan alltså inte vara med och påverka utgången. Priset är i skrivandets stund inte fastställt, men det kommer garanterat vara mödan värt. Nu vet vi alla att det naturligtvis inte går att tävla i musik, men vi på redaktionen tror ändå att ett pris kan vara en liten sporre för många och kanske en nödvändig spark i baken för andra. Bedömningen kommer i första hand inte handla om produktionen i sig, utan hur bra själva låten är. Detta kan givetvis gå hand i hand, men det är musiken som bedöms i första hand. Jag vill även passa på att tacka alla medlemmar. Utan ert engagemang hade denna festival förmodligen aldrig blivit av. Anmälan sker genom att du skriver en kommentar i denna tråd. Härligt!! Ingenting att förlora
PeppeM Postat 29 april 2018 Postat 29 april 2018 Hej! Jag är på och kommer att skicka in en låt! Mvh Peppe
House of Snakes Postat 29 april 2018 Postat 29 april 2018 Hej! Jag har sett att ni tidigare publicerat inkomna bidrag, men vi är inte med. Får man någon kvittens på att ni mottagit inskickat bidrag, så att man vet att tekniken inte har strulat?
Brynolf Postat 29 april 2018 Postat 29 april 2018 Pöh! Livet, vad ska man med det till? Hamnar bara ivägen.
van Caine Postat 30 april 2018 Postat 30 april 2018 (redigerat) Har saker som måste filas lite på under dagen, och måste gimpa längden till den tråkiga siffran 4 minuter, men skickar under kvällen en låt :-) Det är under mitt gamla "flytande" project dIGITAL Dreamers. En dynamisk grupp som brukar vara mellan en och fyra medlemmar med mig som enda fasta punkt, men som legat i träda alldeles för länge. Redigerat 30 april 2018 av van Caine
Jon Rinneby Postat 30 april 2018 Trådstartare Postat 30 april 2018 OBS! Sista dagen att skicka in. Följande nya bidrag har tillkommit: Söt tjej i en tuff värld Dissolve All or nothing Evil Mammas gata Feel the same nisse8811_1sttry? Amazing Disgrace Strangers I feel fine When the storm rages on Mvh Jon
spleensweden Postat 30 april 2018 Postat 30 april 2018 Puh! Nu har vi skickat in vårt bidrag "For you" Lite förkylning gjorde att sången drog ut på tiden:-)
Jon Rinneby Postat 30 april 2018 Trådstartare Postat 30 april 2018 (redigerat) Slussarna stänger om fyra timmar! Redigerat 30 april 2018 av Yllet
van Caine Postat 30 april 2018 Postat 30 april 2018 (redigerat) Då vart den iväg! "Which Way Lies Tomorrow?". Jag har inte sjungit på över 15 år, så ringrosten fick mig att inse att det här får bli instrumentalt. Då får vi se vad som händer framöver :-) Jag har inte räknat RMS på hela filer på länge, mest sett till att dialoger håller sig till rätt LUFS short-term, så skickar i 24-bit för att normalization ska ske så smärtfritt som möjligt. Redigerat 30 april 2018 av van Caine 1
Jon Rinneby Postat 1 maj 2018 Trådstartare Postat 1 maj 2018 En komplett lista på samtliga bidrag kommer inom de närmsta dagarna. Men jag kan redan nu säga att antalet bidrag blev klart fler än förväntat. Kul! Mvh Jon 5
Amis Postat 3 maj 2018 Postat 3 maj 2018 På 2018-05-01 på 18:58, Yllet säger: En komplett lista på samtliga bidrag kommer inom de närmsta dagarna. Men jag kan redan nu säga att antalet bidrag blev klart fler än förväntat. Kul! Mvh Jon Roligt att höra. Tyvärr hann inte jag komma med denna gång.... När får man höra bidragen?
ostfisk Postat 3 maj 2018 Postat 3 maj 2018 Vore kul att höra bidragen innan juryn utser vinnaren! Så kan man skapa sig en egen uppfattning!
Jon Rinneby Postat 3 maj 2018 Trådstartare Postat 3 maj 2018 1 timme sedan, ostfisk säger: Vore kul att höra bidragen innan juryn utser vinnaren! Så kan man skapa sig en egen uppfattning! Så kommer det absolut bli. Tar lite tid att sortera, ladda upp och ställa lika volym på alla bara. Men det kommer 🙂 Mvh Jon
Jon Rinneby Postat 8 maj 2018 Trådstartare Postat 8 maj 2018 Jag måste be följande bidrag skicka in sina låtar igen, då nerladdningstiden gått ut Arctic Heart Refugees welcome. I hope you can remember us For You Heat Of Love Incent Of Attack Which Way Lies Tomorrow? Mvh Jon
spleensweden Postat 8 maj 2018 Postat 8 maj 2018 Så nu har vi skickat låten igen! hoppas det fungerar. mvh ola
van Caine Postat 8 maj 2018 Postat 8 maj 2018 Attans, fixar det inom kort! Datorn den ligger på sitter på ganska massiv maintenance just nu som kommer ta en stund, men skickar i rödaste rappet den är klar (och jag vaken)!
Jon Rinneby Postat 9 maj 2018 Trådstartare Postat 9 maj 2018 12 timmar sedan, van Caine säger: Attans, fixar det inom kort! Datorn den ligger på sitter på ganska massiv maintenance just nu som kommer ta en stund, men skickar i rödaste rappet den är klar (och jag vaken)! Härligt!
RoachByte Postat 16 maj 2018 Postat 16 maj 2018 På 2018-02-17 på 14:06, hellfog säger: Vad är status på denna eminenta "tävling" 🙂 Bugg att jag inte kan ta bort hellfogs inlägg... hmm
hellfog Postat 16 maj 2018 Postat 16 maj 2018 47 minuter sedan, RoachByte säger: Vad är status på denna eminenta "tävling" 🙂 Bugg att jag inte kan ta bort hellfogs inlägg... hmm ?
Jon Rinneby Postat 19 maj 2018 Trådstartare Postat 19 maj 2018 (redigerat) Följande 30 ? låtar kom med. Är det så att någon titel eller artistnamn ska ändras, så är det bara att hojta till. Gällande Soundcloud så är vi på g! Och sen är det bara för juryn (som också kommer att presenteras inom kort) att sätta igång. ANDSOWHY - My sence of purpose Austerity & the Heart - I hope you can remember us Björn Karlsson - Söt tjej i en tuff värld Bresho - Vibes Carl Cadello - Mammas gata Daniel Bergius - Ögon Blå Erik dP - Push That Button Fredrikcarlsimon - Arctic Heart Glenna - Friend Golya - DissolveHellfog - Incent Of Attack House of snakes - All or nothing Jan Martinsson - Tiny Tilly JEvaldsson - Heat Of Love KRAKEL - Evil Lars Nilsson - Working Hard Mangseth Music Maker- Lean on me Mattswe - Love Jungle Micklar - Feel the same nisse8811_1sttry RoachByte - Spectrum of the sky RoostersCall - We're leaving now Spleensweden - For you TEETHGRINDER - Amazing Disgrace The Cruds - Strangers Thomas Jönsson - När alla broar bakåt brändts Ulrik Ehn - Tomorrow UpSideDucks - I feel fine Wernborg - Om man inte vet vart man är på väg, spelar det ingen roll åt vilket håll man går Zandra Klasson - When the storm rages on.mp3 Mvh Jon Redigerat 19 maj 2018 av Yllet
hellfog Postat 19 maj 2018 Postat 19 maj 2018 (redigerat) Ja ändra till "Hellfog - Incent Of Attack" Redigerat 19 maj 2018 av hellfog
Jon Rinneby Postat 19 maj 2018 Trådstartare Postat 19 maj 2018 12 minuter sedan, hellfog säger: Ja ändra till "Hellfog - Incent Of Attack" Done!
spleensweden Postat 21 maj 2018 Postat 21 maj 2018 Du kan få ändra spleensweden till spleen2.0 som är vårt bandnamn. Spleensweden är mitt användarnamn här på forumet. mvh Ola
Erik dP Postat 21 maj 2018 Postat 21 maj 2018 (redigerat) Hejsan Jag brukar bara skriva Erik dP (forumnamn) när jag lägger upp låtar här på forumet, men om du publicerar på Soundcloud (eller ngn annanstans) så kan du använda mitt riktiga namn: Erik de Pomian. Har du funderat på att sätta ett datum för ännu en tävling/forumfestival så vi slipper solskenet under sommaren? Tex oktober? Redigerat 21 maj 2018 av Erik dP
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.