Cederick (oregistrerad) Postat 26 januari 2018 Postat 26 januari 2018 Hur kan jag ha ETT midi-spår, som sedan aktiverar TRE instrumentpluggar samtidigt? Jag vill ha kagge/hihat i Superior Drummer 3, virvel och crashar i SSD4 och en av ridena i Perfect Drums. Just nu har jag ju tre olika spår, en det är ju väldigt bökigt alltså om manska ändra nåt trumfill nånstans eller så. VILL HA ETT MIDI SPÅR BARA! Tack i förhand för svar!
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 januari 2018 Postat 26 januari 2018 Det går helt enkelt inte att göra det du önskar eftersom du inte kan routa pluggar till ett enda midispår.
Sostenuto Postat 26 januari 2018 Postat 26 januari 2018 På MIDI-spåret lägger du en MIDI Send till var och en av de tre instrumenten.
Cederick (oregistrerad) Postat 26 januari 2018 Postat 26 januari 2018 40 minuter sedan, Sostenuto säger: På MIDI-spåret lägger du en MIDI Send till var och en av de tre instrumenten. Jag har ingen "Midi send" på midi spåret 1 timme sedan, Die Hard säger: Det går helt enkelt inte att göra det du önskar eftersom du inte kan routa pluggar till ett enda midispår. Varför skulle det inte gå? Jag vet att många gör det. Men jag vet bara inte hur.
Sostenuto Postat 26 januari 2018 Postat 26 januari 2018 Ok, jag har Cubase Pro 9.5. Det är möjligt att man gör på något annat sätt i Cubase 7. Sorry. Så här ser det i alla fall ut hos mig .
aesh Postat 6 februari 2018 Postat 6 februari 2018 Midi sends är det som funkar bäst ja. Testa att högerklicka i fältet till vänster. Tror det skall dyka upp en meny med olika alternativ på vad som visas och ej då. Där bör midi-funktioner såsom "send" finnas med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.