Jump to content
Annons

Ett midi-spår till flera pluggar???? CUBASE 7

Recommended Posts

Cederick (oregistrerad)
Postat

Hur kan jag ha ETT midi-spår, som sedan aktiverar TRE instrumentpluggar samtidigt? Jag vill ha kagge/hihat i Superior Drummer 3, virvel och crashar i SSD4 och en av ridena i Perfect Drums. Just nu har jag ju tre olika spår, en det är ju väldigt bökigt alltså om manska ändra nåt trumfill nånstans eller så. VILL HA ETT MIDI SPÅR BARA!

Tack i förhand för svar! 

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det går helt enkelt inte att göra det du önskar eftersom du inte kan routa pluggar till ett enda midispår.

Cederick (oregistrerad)
Postat
40 minuter sedan, Sostenuto säger:

På MIDI-spåret lägger du en MIDI Send till var och en av de tre instrumenten.

Jag har ingen "Midi send" på midi spåret 

27072777_201443753769513_451065281752642

1 timme sedan, Die Hard säger:

Det går helt enkelt inte att göra det du önskar eftersom du inte kan routa pluggar till ett enda midispår.

Varför skulle det inte gå? Jag vet att många gör det. Men jag vet bara inte hur.

• 2 veckor senare...
Postat

Midi sends är det som funkar bäst ja.

Testa att högerklicka i fältet till vänster. Tror det skall dyka upp en meny med olika alternativ på vad som visas och ej då. Där bör midi-funktioner såsom "send" finnas med. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.