Cederick (oregistrerad) Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Tjena!!! Tänkte dela med mej av min senaste Kemper demo jag gjort till min Youtube. Mina visuella video editing skills är ganska... knapra... men jag hoppas nån gillar gitarrliret iallafall! 😆
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 januari 2018 Postat 9 januari 2018 Iron gear steam hammer? Aldrig hört talas om dessa mickar förut.
Cederick (oregistrerad) Postat 9 januari 2018 Postat 9 januari 2018 (redigerat) Inte så välkända kanske 🙂 Men jag diggar pickupen. TAJTASTE pickupen jag nånsin spelat på. Jag som spelar mycket svinsnabba speedmetal riff måste få alla anslag att tränga igenom. Inte ens pickuper som EMG 81 eller Dimarzio EVO är lika tajta! Det säger väl en del. Däremot är den väldigt diskantig, så om jag kunde beställa nån pickup med samma tajthet men lite mindre diskant från nån kunnig pickup tillverkare, så skulle det vara det bästa. Men just nu är jag väldigtnöjd med dom 🙂 Btw, när jag var med förr under medlemsnamnet Tvåtakt (jag kunde till slut inte logga in, måste vart nån bugg, fick ju nytt lösenord men inget funkade!) så såg ju min gitarr ut såhär: Men den har moddats rejält sen dess å ser numera ut såhär: 😆 Ångrar lite att jag sålde förra halsen bara... den va så jävla bra. Inte för att nya är nå sämre... men ja... nu är det försent... Redigerat 9 januari 2018 av Cederick
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 januari 2018 Postat 9 januari 2018 5 timmar sedan, Cederick säger: Inte så välkända kanske 🙂 Men jag diggar pickupen. TAJTASTE pickupen jag nånsin spelat på. Jag som spelar mycket svinsnabba speedmetal riff måste få alla anslag att tränga igenom. Inte ens pickuper som EMG 81 eller Dimarzio EVO är lika tajta! Det säger väl en del. Däremot är den väldigt diskantig, så om jag kunde beställa nån pickup med samma tajthet men lite mindre diskant från nån kunnig pickup tillverkare, så skulle det vara det bästa. Men just nu är jag väldigtnöjd med dom 🙂 Ja tyvärr är det ett vanligt återkommande problem med high gainmickar, diskanten. Ja enda undantaget är Lundgren M6 set som jag har installerat. Ska googla vidare på dessa hursomhelst och kanske blir ett köp senare. Förresten, sålde inte jag emgmickar till dig på ljudbojen? Har annat nick där hursomhelst.
Cederick (oregistrerad) Postat 9 januari 2018 Postat 9 januari 2018 (redigerat) Det är inte omöjligt 😆 Jag provar en del olika pickuper ibland, och EMG har jag vankat fram å tillbaka till i flera år, men numera rör jag dom inte så mycket längre. Har dock en gitarr med 81/85 kombon bara för det är en klassiker å bra å ha i studion när man minst anar det! Men inget förstahandsval för mina egna projekt. Men alltså, Irongear Steam Hammer är mycket mer diskantiga än du tror. Dimarzio EVO å Super Distortion är nästan dova i jämförelse 😆 Redigerat 9 januari 2018 av Cederick
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.