slejnard Postat 3 februari 2018 Postat 3 februari 2018 Får jag det en gång till så ska jag tillbaka till doktorn för en rejäl utredning 😑
Vesuvius Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 Morn. Har inte varit ute, men det är nog över 3 dm snö nu.
Algotezza Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 Gomorron. Inte mycket snö kvar i Lund. Smällar man får ta. När kommer den globala nedkylningen? Bör väl komma en efter uppvärmningen. Omväxling förnöjer.
Vesuvius Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 18 minuter sedan, slejnard säger: Morn å KPD. Helt frisk idag. Märkligt! Det är inte termometern som är defekt?
Dark Of Light Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 27 minuter sedan, slejnard säger: Morn å KPD. Helt frisk idag. Märkligt! Jåh termometern trasig ja.... d e en möjlighet. Återigen kompis, åk in (känns som om vi haft det här samtalet förut ☺️ ). Morn & kpd. Det snöar. Igen.
slejnard Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 Nej inget fel på termometern. Doktorn sa att jag skulle in igen om det upprepas tre gånger till. Och nu har det blivit två
Dark Of Light Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 (redigerat) När man såg Ernmans cover p denna fick man flashbacks. En rätt så häftig låt, duktiga musiker och den där keybordisten. Kpd. Redigerat 4 februari 2018 av Dark Of Light
Vesuvius Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 18 minuter sedan, Dark Of Light säger: När man såg Ernmans cover p denna fick man flashbacks. En rätt så häftig låt, duktiga musiker och den där keybordisten. Kpd. Jag tyckte hon gjorde den riktigt bra. Minns att syrran och jag fick en Sparksplatta ihop i julklapp av morsan. Minns inte om det var Kimono My House eller Propaganda. Eftersom hon jobbade natt åkte ju den där plattan fram varenda gång när hon hade gått till jobbet, för att sedan slås in i paketspappret igen när vi hade lyssnat färdigt.
Dark Of Light Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 Så är det tyvärr numer. De har förvandlats till ett slags coverband på sig själva från andrahands sorteringen.
Algotezza Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 GoMiddag. Snön ligger kvar. LunchPåDet? KPD i alle fall...
Dark Of Light Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 (redigerat) 57 minuter sedan, slejnard säger: Håller med! De var grymt bra förr Ja då när det begav sig, 70-80 talet när "mystiken" fanns kvar. Man såg de aldrig utan smink, historierna florerade och pressen spelade med. Idag blir maskerade musiker, allt ifrån Lordi till Ghost demaskerade omedelbart. Numer är ju inte ens alla originalmedlemmar kvar utan andra sminkar och klär ut sig till Criss och Frehley. + all merchendising som blivit löjeväckande med Kissgolfbollar och likkistor. Kiss har aldrig varit några virtuoser på sina resp. instrument och inte behöver man vara det men låtarna höll bättre klass förr. Numer not so much och sångrösterna (i alla fall Stanleys) lider stort. Ett svanhopp ner i registret för Paul Stanleys sönder skrikna röst och energinivån på scen är totalt borta. MEN så länge folk köper biljetterna så går showen på, vem ska man skylla på? Snygga peruker dock... Redigerat 4 februari 2018 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 4 februari 2018 Postat 4 februari 2018 ... och var är scenen!? Alla plattformar, det storslagna fyrverkeriet och som sagt... energinivån verkar vara helt borta. Artister har ofta en benägenhet att inte veta när bäst före datum är tyvärr.
Recommended Posts