Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

...och bästa PT:n hittillssss. 😑

som flickan sa. 

Redigerat av Neosus
Postat
Just nu, Pico säger:

Yo! Tänkte jag skulle anmäla min närvaro lite lagom lättsamt sådär... 😄

Heh😎

Postat
36 minuter sedan, Pico säger:

Dafuq, är det inte hörsägen redan i hur Wikipedia definierar ordet? Alla sk. målsägande har ju inte nödvändigtvis fallit offer för ett brott. Ibland kanske den enda lagöverträdelsen är att någon hävdar att ett brott har begåtts till att börja med...

Borde jag kanske bara tänka kring det hela som ungefär då någon vanlig (ohederlig) icke-myndighetsperson påstår sig vara exempelvis polis även om de i realiteten "bara" är lantbrevbärare eller djurparksföreståndare?

Hur ska man tänka i fall där det inte finns några direkta prejudikat? Om något är oprövat kan det inte gärna finnas någon målsägande enligt den definitionen. Däremot kanske någon upplever sig vara offer men det är ju inte nödvändigtvis samma sak som att de de facto är brottsoffer.

Ska du få skadestånd?

Postat
6 minuter sedan, Vesuvius säger:

Ska du få skadestånd?

Nej då. Det var något jag bara började granska och tänka så hårt kring att jag helt seriöst över huvud taget inte minns vad som tog mig dit till att börja med...

Postat
6 minuter sedan, Pico säger:

Nej då. Det var något jag bara började granska och tänka så hårt kring att jag helt seriöst över huvud taget inte minns vad som tog mig dit till att börja med...

Såna där övningar kan sluta illa.

Postat

Godmorgon... ska strax fixa frukost...kpd ingår alltså... snö i Lund...

line_1517596759386.jpg

Postat

Mellotron kom jag å.tänka på. En annan mello det. Tidig analog sampler eller?

Postat

Cello musiktävling för cellister

Jello sylttävling

Fello kompisarnas musiktävling

Och på den vägen är det

Postat
3 timmar sedan, Algotezza säger:

Mellotron kom jag å.tänka på. En annan mello det. Tidig analog sampler eller?

Den fungerade med tapeslingslingor. En för varje tangent . Man fick byta ut en enhet med ett relativt litet antal tapeslingor/ljud om man ville ha nya ljud.

Postat
1 timme sedan, Vesuvius säger:

Den fungerade med tapeslingslingor. En för varje tangent . Man fick byta ut en enhet med ett relativt litet antal tapeslingor/ljud om man ville ha nya ljud.

Använde inte Pink Floyd och Beatles en sån? Lät väl lite svajig m tanke på tekniken. Ersattes väl av synthen sen.

Postat
2 minuter sedan, slejnard säger:

Det var över en månad sen men nu har jag en sån där febertopp igen. 39,9 trots alvedon. Skumt! 

Det är nog all snöskottning.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.