Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
36 minuter sedan, Pico säger:

 

 

 


Dafuq, är det inte hörsägen redan i hur Wikipedia definierar ordet? Alla sk. målsägande har ju inte nödvändigtvis fallit offer för ett brott. Ibland kanske den enda lagöverträdelsen är att någon hävdar att ett brott har begåtts till att börja med...

Borde jag kanske bara tänka kring det hela som ungefär då någon vanlig (ohederlig) icke-myndighetsperson påstår sig vara exempelvis polis även om de i realiteten "bara" är lantbrevbärare eller djurparksföreståndare?

 

Hur ska man tänka i fall där det inte finns några direkta prejudikat? Om något är oprövat kan det inte gärna finnas någon målsägande enligt den definitionen. Däremot kanske någon upplever sig vara offer men det är ju inte nödvändigtvis samma sak som att de de facto är brottsoffer.

Ska du få skadestånd?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, Vesuvius säger:

Ska du få skadestånd?

Nej då. Det var något jag bara började granska och tänka så hårt kring att jag helt seriöst över huvud taget inte minns vad som tog mig dit till att börja med...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Algotezza säger:

Mellotron kom jag å.tänka på. En annan mello det. Tidig analog sampler eller?

Den fungerade med tapeslingslingor. En för varje tangent . Man fick byta ut en enhet med ett relativt litet antal tapeslingor/ljud om man ville ha nya ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Vesuvius säger:

Den fungerade med tapeslingslingor. En för varje tangent . Man fick byta ut en enhet med ett relativt litet antal tapeslingor/ljud om man ville ha nya ljud.

Använde inte Pink Floyd och Beatles en sån? Lät väl lite svajig m tanke på tekniken. Ersattes väl av synthen sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...