Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
13 minuter sedan, slejnard säger:

Vet inte exakt snödjup men minns inte dess like! Det ska visst ha varit mycket -89 o -93 å! 

Det är KOPIÖSA MÄNGDER! Måste skotta taket på vedboden i helgen 😑

Närmaste mätstation är Piteå som har 74 cm. Om Älvsbyn ligger där jag tror bör ni ha mellan 100 och 150 cm.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, Vesuvius säger:

Jag har inte fattat vad du gör på dagarna. om du är hemma som jag eller vad det är?

Ah, arbetstränar efter min depression min vän. Mån-Tors, ledigt Fre än så länge. Jobbar då på ett företag här i Skövde som heter Allservice och gör... allt möjligt. Reparationer,  monteringar, trädgårdsarbeten, byggnationer, transporter och lagerhantering inom företaget mm. Man är ju en händig man, även i annat än kvinnor. Målet är väl att få fast arbete där men vi får se. Trivs väldans bra och lite till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, Dark Of Light säger:

Ah, arbetstränar efter min depression min vän. Mån-Tors, ledigt Fre än så länge. Jobbar då på ett företag här i Skövde som heter Allservice och gör... allt möjligt. Reparationer,  monteringar, trädgårdsarbeten, byggnationer, transporter och lagerhantering inom företaget mm. Man är ju en händig man, även i annat än kvinnor. Målet är väl att få fast arbete där men vi får se. Trivs väldans bra och lite till. 🙂

Det låter bra. Kör du full tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Dark Of Light säger:

Efter alla dessa år, jag vet inte om jag sagt det tidigare men...

 

... det här är en rätt bra tråd.

 

Jo. Vi är ju ett rätt litet järngäng nu, men sen är det några som hoppar in och skriver emellanåt också.

Det tuffar på rätt bra.

Och sen har vi Neosus retreat om detta skulle försvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, Vesuvius säger:

Det låter bra. Kör du full tid?

Japp och ska köra på hela fredagar också strax. Känns oförskämt bra faktiskt!

1 minut sedan, slejnard säger:

Gott där Dol! 

Har å lediga fredagar oftast om he int är nå. Ska ha nå möte imorn vid 11 sen helg å skotta sig lite! 😄

Tack vännen! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, Vesuvius säger:

Jo. Vi är ju ett rätt litet järngäng nu, men sen är det några som hoppar in och skriver emellanåt också.

Det tuffar på rätt bra.

Och sen har vi Neosus retreat om detta skulle försvinna.

Neosus Retreat låter som en skräckfilm 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Morn & kpd.

wilder-penfields-127th-birthday-64777034

I Googles projekt "Vi firar obskyra kändisar ingen garanterat hört talas om", har det nu blivit Wilder Penfields tur. Wilder föddes för 127 år sedan i Fitträsk. Redan som liten yngling vaknade hans fascination för huvudlöss upp. Detta fick han lida för genom hela sin skoltid då han föredrog att ha en ständig armé av löss i håret. Han flyttade ofta men slog sig till slut ner i trakterna kring Åtvidaberg. Vid 30 års ålder drabbades Wilder av ett kraftigt håravfall. För att motverka att hans skyddslingar skulle nu flytta till hårigare trakter beslöt sig Wilder för att genom trepanering få sina små vänner att istället flytta in i sitt eget kranium för att hitta en boplats i hjärnan. Efter ett flertal försök lyckades han till slut 1971 med sitt värv och lyckades genom en uppspydd hårboll få en koloni huvudlöss att överleva inne i skallen. Helt utan biverkningar blev dock inte operationen då Wilder upptäckte att han plötsligt kunde rosta bröd genom att bara lukta på brödskivorna lite förstrött. Wilder dog 1976 i en lägenhetsbrand då han av misstag satte eld på sin frus brön.

Antingen det eller så köper man den officiella versionen. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Dark Of Light säger:

Morn & kpd.

wilder-penfields-127th-birthday-64777034

I Googles projekt "Vi firar obskyra kändisar ingen garanterat hört talas om", har det nu blivit Wilder Penfields tur. Wilder föddes för 127 år sedan i Fitträsk. Redan som liten yngling vaknade hans fascination för huvudlöss upp. Detta fick han lida för genom hela sin skoltid då han föredrog att ha en ständig armé av löss i håret. Han flyttade ofta men slog sig till slut ner i trakterna kring Åtvidaberg. Vid 30 års ålder drabbades Wilder av ett kraftigt håravfall. För att motverka att hans skyddslingar skulle nu flytta till hårigare trakter beslöt sig Wilder för att genom trepanering få sina små vänner att istället flytta in i sitt eget kranium för att hitta en boplats i hjärnan. Efter ett flertal försök lyckades han till slut 1971 med sitt värv och lyckades genom en uppspydd hårboll få en koloni huvudlöss att överleva inne i skallen. Helt utan biverkningar blev dock inte operationen då Wilder upptäckte att han plötsligt kunde rosta bröd genom att bara lukta på brödskivorna lite förstrött. Wilder dog 1976 i en lägenhetsbrand då han av misstag satte eld på sin frus brön.

Antingen det eller så köper man den officiella versionen. 😑

Honom känner jag inte till. Däremot har jag flera gånger sett Bruno K Öijer dra som ett skållat troll genom Willys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...