Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
38 minuter sedan, Neosus säger:

Det är nog en meter på sina ställen tror jag.. 😏

Så mycket har vi nog bara haft ett år här som jag minns det, eller två år om man räknar in 1966, men det minns jag inte, eller flera år om man räknar in fyrtiotalet, men då var jag inte född, eller.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Opinion live 22.00 direkt från Staffanstorp där nyanlända fått boende i husvagnar. 

Undrar vilka debattörer man har hittat som tycker att det här är bra för invandrarna och för Sverige.

Är det fö bara jag som tycker att det här ordet "nyanlända" blir allt vanligare? Har det blivit fult att säga invandrare eller flykting? Är de de nya N-orden?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, Vesuvius säger:

Så mycket har vi nog bara haft ett år här som jag minns det, eller två år om man räknar in 1966, men det minns jag inte, eller flera år om man räknar in fyrtiotalet, men då var jag inte född, eller.......

Jag är född -66, en ungdjävel! w000t.gif

6 minuter sedan, Neosus säger:

ja varenda gång jag åkt till huset så har jag fått skotta.

brava? 

Det är inte bara fördelar att bo där uppe. Å andra sidan skulle jag föredra lite snöproblem gentemot krigande ungdoms/knarkgäng. ☺️ Inte faen är det så kul med slask heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, Vesuvius säger:

Opinion live 22.00 direkt från Staffanstorp där nyanlända fått boende i husvagnar. 

Undrar vilka debattörer man har hittat som tycker att det här är bra för invandrarna och för Sverige.

Är det fö bara jag som tycker att det här ordet "nyanlända" blir allt vanligare? Har det blivit fult att säga invandrare eller flykting? Är de de nya N-orden?

Kanske dämpar det samvetet en aning att inte kalla dessa arma människor för flyktingar, vilket en del faktiskt är. Nyanlända känns så könslöst eller anonymiserat på något vis?

För övrigt har jag precis nuppat (man är ju ändå DoL) och det är helg redan nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter alla dessa år, jag vet inte om jag sagt det tidigare men...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... det här är en rätt bra tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...