Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan, Algotezza säger:

Thore  Skogmans svar på KulliGullan

 

 

En av låtarna som gör att många hade svårt att ta honom på allvar tror jag. Tycker att han är underskattad som låtskrivare. Det är Owe Thörnqvist-klass på mycket av hans grejer. Hade en enorm produktion och kanske lite dålig kvalitetskontroll ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan kom hjulet, ångbåten och vidare elen till byn. And here we are.

Milda makaroner, det är Veckans Bråck med Läif ikväll! Strax efteråt något som verkar vara ett ihop kok på You Tube videos om saker som händer på de ryska vägarna, fångade av bilkameror? Nåja, får väl ge det en chans, rysk trafikkultur är nog så underhållande.

Inte som Indisk eller asiatisk dito som mer bygger på vilda chansningar och karma tänk. Liksom uppbyggd på tesen "kaos är granne med gud". Inte så slumpmässig, utan mer macho. Mer hårdför och kärv. Lite Clint Eastwood vibbar. "Här kommer jag, fort dessutom. Jaha du flyttar inte på dig alltså, ja då krockar vi eller så skjuter jag dig här och nu". Lite så.

Fjärran från vår svenska trafik som fortfarande i direkt jämförelse är nog så ordningsam. Skulle inte säga att vår trafik kultur är så där tyskt stram med rättning i ledet dock. Ganska nära dock men lite lössläpptare är vi nog. Inte sådär charmigt franskt låtsas kaotiskt där man mest tutar och trängs lite lagom men ändå kommer fram, lite likt italiensk trafik. Men visst börjar det smyga in vissa kontinentala oskick även här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om folk bara kunde lära sig att köra bil. Om det är fint väder och bra väg så behöver man fan inte sitta och köra 70 på 90-väg och dessutom folk som sitter och hets-kör bak i arslet på en bara för att dom är så jävla stresssade. Stressa ned för i helvete för jag tänker inte stressa. Och så alla idioter som blir så förrrrrbannad där ute i trafiken bara för att man sköter sig.

 

Jag blir så arg och förbannad på en och samma gång! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...