Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jo...

Det har annars varit lite varierande väder i sommar. Silvia pratar bra svenska för att vara så utländsk. Gott om fästingar i år. Väldigt vad de slänger handgranater nere i Malmö. Hörde att Stalin var en djävel på bullbak. Hon är allt en duktig tös den där Victoria, å den där Boxer-Robert är en granner karl. Fast brottsligheten har ju gått ner, det är ju skönt mitt i alla mord och elände. Det finns inget på TV nuförtiden. Bollen är i alla fall rund. Det kanske inte var bättre förr men det var i alla fall förr.

Kaffe på det.

Solen skiner. Undrar om det blir en hård vinter i år. Hur är det egentligen med kantarellerna och rönnbären i år? Titta vilket väder vi haft. Har du sett friidrotts-VM? Vad heter den där rödhåriga nu igen? Tussilago är ett ord man inte använder så ofta. Jag tycker allt borde förbjudas så det inte händer något. Titta, nu är det ju väder igen. Ja, så trevligt det vore om allt vore bättre. Kaffe på det. Kul med spets på en del pennor. Känner du någon rapphöna?

Dagens ungdom...

Jag hörde att Jodie Foster är lesbisk. Nu skulle det sitta bra med en jacuzzi. Jag glömmer aldrig sommaren -99, vilken värme va! Hemskt det där med Estonia. Sean Connory var bäst. Å bilen går bra? Har du Facebook? Vad jobbar du med då? Ett redigt spräcknupp på det. Medicinerna är bra dyra nuförtiden. Ja, så tidigt han gick bort Karl XII. Är det inte ovanligt mycket mygg? Kaffe på det. Är det väder nu igen? Jönssonligan är inte vad de har varit. Vilka fina vader han har den där Löfvén.

Jasså har du varit på bukkaketräff?

Såg du meteorregnet? Blir det någon tredje vers eller? Men han var allt bra tunnhårig den där Reinfeldt. Väldigt vad det blåser idag. Jobbigt med sådana grannar. Man ser ju inte om de är pojkar eller flickor. Är det du eller jag som pratar? Jaha, vad ska du göra med pengarna? En resa kanske, betala skulder, köpa något åt barnbarna ja.

Nu till vädret.

Link to comment
Dela på andra sajter

När kommer Hjärnorna på Slottet och Nyllen spankulerar.

 

Härligt med offentlig livstragik och tårar i tv. Se upp för tårarna.

 

Finns väl ingen vars liv bara varit idyll och lycka...

 

Kanske viktigt att kändisar berättar om sina liv så vi vanliga dödliga kan känna igen oss.

 

Jag vet inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sann berättelse ur livet

 

Lektion

Dörren står öppen mot korridoren. Några i klassen har gått till ett grupprum, andra hänger i korridoren. En del har inte orkat lämna salen utan är kvar, halvsovande. Längst bak sitter en elev med samma namn som en seriefigur, gör duckface och tar en selfie, medan Girls Just Wanna Have Fun blandas med skratt och röster.

Ljudet av en studsande pingisboll tränger igenom bruset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, Neosus säger:

vad blir det av morgondagens generation? 

Morgondagens föräldrar...

 

"Efter oss avgrunden", sa dinosaurierna när däggdjuren tog över. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...