slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 Hur låter soundet? Snart klar med en låt! https://www.dropbox.com/s/sws6hd00afys5ft/Till dig snutt.mp3?dl=0
Vesuvius Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 36 minuter sedan, slejnard säger: Hur låter soundet? Snart klar med en låt! https://www.dropbox.com/s/sws6hd00afys5ft/Till dig snutt.mp3?dl=0 Låter tyngre än förut, tror jag. Är detta den sång som ska va?
slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 4 minuter sedan, Vesuvius säger: Låter tyngre än förut, tror jag. Är detta den sång som ska va? Ja kanske ska ändras. Gjorde idag så den kan få gro till sig...
slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 Kanske sjunga i lägre ton på reffen? Mer likt den engelska versionen?
Vesuvius Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 2 minuter sedan, slejnard säger: Kanske sjunga i lägre ton på reffen? Mer likt den engelska versionen? Jag tycker att din röst låter bättre i ett lägre register. Det blir lite "gnälligt" i brist på ett bättre ord i det högre. Däremot funkar det bra för stämsång tycker jag. Du får lägga upp olika versioner parallellt så att vi kan rösta på vilken som låter bäst.
slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 23 minuter sedan, Vesuvius säger: Jag tycker att din röst låter bättre i ett lägre register. Det blir lite "gnälligt" i brist på ett bättre ord i det högre. Däremot funkar det bra för stämsång tycker jag. Du får lägga upp olika versioner parallellt så att vi kan rösta på vilken som låter bäst. Tack för feedback! Ska ha kvar den och lägga en mörkare melodi som förlagan ?
Neosus Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 Trummorna känns lite svajjig. Undrar om trummorna ska spelas mer rakt på... på någe vis. Nu känns det som han gör det lite för invecklat för sig. Svänget finns inte riktigt där just nu tycker jag. Gitarrerna känns bra. Joxa på med lite mer med rakt-på känslan om du förstår hur jag menar. Det är så jag skulle göra iallafall! Men i överlag låter det bra tycker jag. Det går framåt med mixandet märker jag. Kul! Kaffe på det?
slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 Tack neosus! Trummorna är äkta vara och blir svåra att ta om. Tror jag valde det svajigaste partiet helt omedvetet med snutten där. Kanske kan lägga nån percussion för att stötta upp just där det svajar? Kul att du tycker att mixandet går framåt. Försöker att inte använda så mkt kompressor o EQ i onödan.
Vesuvius Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 11 minuter sedan, slejnard säger: Tack neosus! Trummorna är äkta vara och blir svåra att ta om. Tror jag valde det svajigaste partiet helt omedvetet med snutten där. Kanske kan lägga nån percussion för att stötta upp just där det svajar? Kul att du tycker att mixandet går framåt. Försöker att inte använda så mkt kompressor o EQ i onödan. Är det helt givet att livetrummorna du spelat in är bättre än dom du kan få ut ur pluggarna?
slejnard Postat 8 april 2018 Postat 8 april 2018 9 minuter sedan, Vesuvius säger: Är det helt givet att livetrummorna du spelat in är bättre än dom du kan få ut ur pluggarna? Ja helt klart. Blir mycket mer liv o inte lika enformigt
Algotezza Postat 9 april 2018 Postat 9 april 2018 Goder morgon. Fortfarande vårligt i Lund. Ska bli runt 15 ° idag.
Vesuvius Postat 9 april 2018 Postat 9 april 2018 Folk börjar ställa ut utemöbler här på taket. Jag ska ha en baden-baden nånstans.
Vesuvius Postat 9 april 2018 Postat 9 april 2018 Tror aldrig jag lagt upp den här videon förut. Tycker att Denny Dias gitarrspel är helt fantastiskt.
slejnard Postat 9 april 2018 Postat 9 april 2018 Ska med hunden så hon får träffa andra hundar. Social träning 😑
Recommended Posts