Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Tack för er omtanke! God Morgon alla på långfredagens gryning!

Sorg för mig är en vacker känsla som kan förena dem som sörjer. Inte sällan är den dock förenad med självömkan och att man tycker synd om sig själv. Det är bara att acceptera vad man känner. Leva är att känna. Både mörka och ljusa känslor. 

Ja, mor fick ett långt och spännande liv. Hon var kreativ och företagsam tills hon fyllde nittio då hon började tackla av.  Min morfar för sin del hade byggfirma tills han blev 85.

Mor hade även egen enskild firma ett tag. Hon tillverkade och designade dockor åt Charlotte Weibull. Hon var hemmafru första åren  men när lillbrorsan startat i skolan började hon städa  på posten och blev sen postkassörska. Min far var f ö folkskollärare och utbildade sig även till folkbibliotekarie, som han hade som extraknäck. 

Min lillbrorsa är bibliotekarie. Det krävdes två för att ta över rars fallna mantel.

Livet går vidare - och minnena lever kvar.

Dela på andra sajter

Annons
9 timmar sedan, Algotezza säger:

Tillbaka till verkligheten.

Min mor som jag berättat om här tidigare dog i morse ca 07.30. Hon blev 94 år. Hon lever i mitt minne. Och förhoppningsvis har hon nu strålat ssmman med far i Bortomlandet. Eller vilar i frid och ro. Vi får se om vi möts i nattens drömmar eller om några  år eller så när jag själv drar vidare. 

Beklagar sorgen Algo.

Morn & kpd.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, Algotezza säger:

Tillbaka till verkligheten.

Min mor som jag berättat om här tidigare dog i morse ca 07.30. Hon blev 94 år. Hon lever i mitt minne. Och förhoppningsvis har hon nu strålat ssmman med far i Bortomlandet. Eller vilar i frid och ro. Vi får se om vi möts i nattens drömmar eller om några  år eller så när jag själv drar vidare. 

Beklagar sorgen! 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, slejnard säger:

Jajhemen! 

Både snusar å kaffrar 

Jag slutade med cigg (Ouch!) och började snusa. LD portion original. Kostar bara 23,50 kronor på Coop Forum och räcker i 1-3 dagar.

Dela på andra sajter

Algo, jag tror på reinkarnation. Målet är ett bli klart med mörkret på jorden sen slutar man reinkarnationscykeln. Man har i regel parallella liv vars erfarenheter man assimilierar, så man ska se det som ens eget liv. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, Neosus säger:

Jepp! De e de! 

Hade jag inte legat på sjukhuset då jag slutade så hade jag fortsatt än idag. 😱 

Har du legat på sjukhuset... En sjuksköterska? Det har inte ens jag lyckats med. 👍

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.