Gäst Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 (redigerat) Most of us have parallel lives (or selves), both light ones and dark ones. Our higher self sends portions of its energy as souls to be incarnated and to rise spiritually. The light ones come directly from our higher self or divine energy source. They share with us the karmic weight our red parallels generate. Dark parallel lives, so-called "reds", come directly from a past life without going to the light after death, because of a deal they made with a demon. This demon changes their DNA, helps them incarnate and makes them his/her instrument, acting as their guide. When a soul incarnates from the Light, a race by the forces of darkness starts to incarnate a red self of ours, so that its activity affects us negatively, hoping that we will also strike a deal with a dark entity. Their purpose is to exhaust all the energy of our higher self. Then the reds get very strong, although they are forced to get their energy from other people. As long as the higher self has energy reserves the reds get their fuel from it. When all souls of a higher self are lost or have made a deal and some have incarnated as reds, the energy left is used to send an animal incarnation. This is done in order to generate enough energy so as to be able to become human again. The energy is created with a sacrifice for a higher cause. This sacrifice is death through an accident or an illness, slow or quick. The existence of red parallel lives has been a well-kept secret ever since an agreement was made between the forces of Light and darkness, in around 15,000 B.C. That agreement was made because humans had given power to dark forces thanks to their cooperation with them. Ever since, only when someone has discovered it on their own or heard it from another human being has a spirit guide been allowed to admit it. Our red parallels affect us more if we go to the country they live in, so it is helpful to know where they are located and what they do. I can find out their country, soul level, age and activity. If our red selves do bad deeds, the light ones pay the price with ailments and misfortunes, in order to balance the bad karma the reds create. In a nutshell, we sacrifice ourselves. If the red parallels kill or steal souls, we get serious illnesses or accidents. Our soul chooses to attract demons from somebody or somewhere else so that a higher cause can be served and the other person gets a break or is saved. That generates the energy needed to balance our karma, help us keep the same soul level and prevent our red selves from sinking our higher self. If our red parallel kills more people than we have the possibility to deal with, our soul chooses to sacrifice our life, so that the killings stop. Of course, when we are aware of all this we can fix the problem by saying the prayer at the end of this article. This karma system has been created by the darks who rule this world and only after the Armageddon, astral or physical, will the light karma system come into force. http://spiritualinsight.gr/en/koalanis-metaphysical-column/117-red-parallel-lives Redigerat 29 mars 2018 av ewroL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 39 minuter sedan, Vesuvius säger: Jag tycker att hela tanken på att han dog på korset för att bära våra synder och ta på sig vårt straff är smått pervers. Jag tänker mest på honom som världens mest kände fakir och utbrytarkung. Hela gamla testamentet är en smått pervers tripprapport. Nåja, det gjordes ju en mindre kränkande revidering i den nya, man blir liksom inte riktigt lika rädd för att blixten ska slå ner eller att man ska få hårig tunga mm. Vore det inte dags för ytterligare en variant till, typ Testamentet 3,0 eller så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Bibeln är full av mörka judiska texter. Klart folk kan bli skrämda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 43 minuter sedan, ewroL säger: Jag tror inte det var meningen att Jesus skulle dö. Som jag har förstått det är det en del av poängen, men det var ju bara tillfälligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 31 minuter sedan, slejnard säger: Ibland tänkt så jag också men man vet aldrig. Finns rätt många syndare kvar så han kanske inte tog på sig skulden vi människor har? Människan har ju ett fritt val enligt kristendomen. Människan måste tro och välja den rätta vägen. Gör man inte det har man ingen nytta av Jesus. Dessa syndare kommer att dömas på den yttersta dagen. Hårda bud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Intressant PT! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 11 minuter sedan, Dark Of Light säger: Hela gamla testamentet är en smått pervers tripprapport. Nåja, det gjordes ju en mindre kränkande revidering i den nya, man blir liksom inte riktigt lika rädd för att blixten ska slå ner eller att man ska få hårig tunga mm. Vore det inte dags för ytterligare en variant till, typ Testamentet 3,0 eller så. Föredrar gamla testamentet faktiskt. Har läst hela. Nya testamentet har jag bara bläddrat i. Det känns bara tråkigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Just nu, Vesuvius säger: Människan har ju ett fritt val enligt kristendomen. Människan måste tro och välja den rätta vägen. Gör man inte det har man ingen nytta av Jesus. Dessa syndare kommer att dömas på den yttersta dagen. Hårda bud. Fast Jesus drog också månglarna ur templen? Kanske mer var tänkt att vi inte skulle utöva tron i hus utan i sitt eget hus. Klart alla ska dömas. Efter sina handlingar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Och vad är den rätta vägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Jag tror inte Jesus är allt. Han har inte rätt att rena vårt karma. Det är något vi måste göra själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Vem är Koalanis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 3 minuter sedan, slejnard säger: Klart alla ska dömas. Efter sina handlingar! Inte om man uppriktigt ångrar sig, tror på Gud och ber honom om förlåtelse. Då kommer man undan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 3 minuter sedan, Vesuvius säger: Vem är Koalanis? Koalani är ett namn. Hypnosterapeuft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Hypnosterapeut 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 14 minuter sedan, Vesuvius säger: Inte om man uppriktigt ångrar sig, tror på Gud och ber honom om förlåtelse. Då kommer man undan. Ok fast så enkelt är det inte. Folk måste bete sig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 mars 2018 Trådstartare Dela Postat 29 mars 2018 6 minuter sedan, slejnard säger: Ok fast så enkelt är det inte. Folk måste bete sig! Bra talat, Slej! * * * Längstahianerna kommer antagligen att brinna så länge🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Works for the catholics... Jag har hört att om man är präst och bög, ja då får man automatiskt nageltrång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 1 timme sedan, ewroL säger: Jag tror inte det var meningen att Jesus skulle dö. Det är hyfsat få som undkommer döden helt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 (redigerat) Nageltrångs regeln... (eller om det var hårväxt på tänderna..?) det gällde kvinnor också förut fast det gick över -58 för liiiite rättvist kunde det ju vara. I alla fall lite. -82 slapp biskoparna ha dåligt samvete över att prästviga kvinnor. Måste känts skönt.Å andra sidan gäller katastrof påbudet fortfarande i vissa hardcore kretsar som t ex de ortodoxa. Religion is funny that way. Redigerat 29 mars 2018 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Men glöm inte att jag är Gud! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 3 minuter sedan, Neosus säger: Men glöm inte att jag är Gud! 😑 Just ja! På dom jävlarna bara! De som är elakingar ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 KPD imorn för att jag kan vill å törs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 29 minuter sedan, Neosus säger: Men glöm inte att jag är Gud! 😑 Javisst djävlar 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Tillbaka till verkligheten. Min mor som jag berättat om här tidigare dog i morse ca 07.30. Hon blev 94 år. Hon lever i mitt minne. Och förhoppningsvis har hon nu strålat ssmman med far i Bortomlandet. Eller vilar i frid och ro. Vi får se om vi möts i nattens drömmar eller om några år eller så när jag själv drar vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 2 timmar sedan, Pico säger: Det är hyfsat få som undkommer döden helt... Tjenare. Jag trodde nästan att du lämnat det jordiska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 6 minuter sedan, Algotezza säger: Tillbaka till verkligheten. Min mor som jag berättat om här tidigare dog i morse ca 07.30. Hon blev 94 år. Hon lever i mitt minne. Och förhoppningsvis har hon nu strålat ssmman med far i Bortomlandet. Eller vilar i frid och ro. Vi får se om vi möts i nattens drömmar eller om några år eller så när jag själv drar vidare. Beklagar sorgen. Hon fick ett långt liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 2 timmar sedan, slejnard säger: Ok fast så enkelt är det inte. Folk måste bete sig! Inte om man är kristen. Det räcker att ångra sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2018 Dela Postat 29 mars 2018 Beklagar sorgen algo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vesuvius Postat 30 mars 2018 Dela Postat 30 mars 2018 Morn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts