Algotezza Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 31 minuter sedan, Neosus säger: Helt fel! Annihilation! Har ni sett den? Jädrans konstig film. 😑 Om en kvinna eller? Anni Hill at Action?
Vesuvius Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 33 minuter sedan, Neosus säger: Helt fel! Annihilation! Har ni sett den? Jädrans konstig film. 😑 Den ansågs för "svår" för bio, så netflix fick ta över. Scifi blir väldigt sällan bra på bio dock. Får väl se den när den kommer på en vanlig kanal om 5-6 år.
Algotezza Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 3 timmar sedan, ewroL säger: är det bara jag som har kul? Ha kul och va lyclig är överreklamerat. Liksom ha tråkigt och lida. Det enda som räknas är vad man gör. Mycket verkstad lite snack. Snacka är förstås också att göra. Keep doing what you are doing - no one else can.
Algotezza Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 28 minuter sedan, Dark Of Light säger: Floskler iz teh shaight. Flosk ler och skrattar.
slejnard Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 Lyssnat än Ves? 😮 inte så lite likt Steely Dan 😉 eller så inte alls likt 😑
Vesuvius Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 15 minuter sedan, slejnard säger: Lyssnat än Ves? 😮 inte så lite likt Steely Dan 😉 eller så inte alls likt 😑 Nä. Ja då får jag lyssna i morn. Tänkte vänta ett tag så att den kommer upp på lista i storforum igen.
slejnard Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 2 minuter sedan, Vesuvius säger: Nä. Ja då får jag lyssna i morn. Tänkte vänta ett tag så att den kommer upp på lista i storforum igen. Ok. Nä ta det om å när du känner för det. Kul bara om den ”ploppar” upp på listan igen sen 🙂
Dark Of Light Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 De nämnde att det bor "livsstilskriminella" i Stockholms förorterna. Vilket djävla ord.
Vesuvius Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 4 minuter sedan, Dark Of Light säger: De nämnde att det bor "livsstilskriminella" i Stockholms förorterna. Vilket djävla ord. Vilket vill du ha då? Busar?
Neosus Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 Jahopp då varte slut med veckans bröst 🙁 vad kommer härnäst?
Vesuvius Postat 13 mars 2018 Postat 13 mars 2018 16 minuter sedan, Neosus säger: Jahopp då varte slut med veckans bröst 🙁 vad kommer härnäst? Det blir väl GWs Mord.
Dark Of Light Postat 14 mars 2018 Postat 14 mars 2018 Morn & kpd. Happy Steak & BJ day på er! 8 timmar sedan, Vesuvius säger: Vilket vill du ha då? Busar? Varför inte? Eller bara kriminell. Tycker bara att uttrycket ger en något lättvindig aura av "äh, de är inte kriminella egentligen utan det handlar mest om en image". Lite som att bära slips och skjorta eller påstå att man läser böcker utan bilder i. Är det skillnad på att ha epitetet kriminell som livsstil eller att bara vara det? Vad sägs om: Livsstilsalkoholist/bög/heroinist/nazist/dragspelare/anorektiker/arbetslös/snöplogare/musiker/religiös..?
Vesuvius Postat 14 mars 2018 Postat 14 mars 2018 3 timmar sedan, Dark Of Light säger: Morn & kpd. Happy Steak & BJ day på er! Varför inte? Eller bara kriminell. Tycker bara att uttrycket ger en något lättvindig aura av "äh, de är inte kriminella egentligen utan det handlar mest om en image". Lite som att bära slips och skjorta eller påstå att man läser böcker utan bilder i. Är det skillnad på att ha epitetet kriminell som livsstil eller att bara vara det? Vad sägs om: Livsstilsalkoholist/bög/heroinist/nazist/dragspelare/anorektiker/arbetslös/snöplogare/musiker/religiös..? Jag antar att man vill påvisa att det handlar om människor som har valt bort alla alternativ och satsar på kriminalitet som födkrok. Det finns ju de som är lite kriminella vid sidan om sitt vanliga jobb t ex. Och rattfyllon som kanske egentligen vill bli nyktra osv. Men jag är inte heller så förtjust i ordet. Det är så där med ord. Någon börjar med det, en annan plockar upp det, och plötsligt använder alla det. Typ nyanländ och snösmocka.
Vesuvius Postat 14 mars 2018 Postat 14 mars 2018 Jo. Skulle laga till en färsk pizza i går, men så hade jag av misstag lagt den i frysen i stället för i kylen. Vet inte om man kan tina upp den igen?
slejnard Postat 14 mars 2018 Postat 14 mars 2018 Jo det kan du! Vart en calzone special- skinka räkor champinjoner
Neosus Postat 14 mars 2018 Postat 14 mars 2018 16 timmar sedan, Vesuvius säger: Det blir väl GWs Mord. Han är på väg till TV4 hörde jag nu.
Recommended Posts