Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2018 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan, slejnard säger:

Så här blev den. Så jäkla mörk å depressiv låt har jag aldrig gjort förr. Säg gärna vad ni tycker? Kommer INTE ha nån chans i p4 ☺️

 

Riktigt bra! 

Me like! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har glömt allt om studioteknik, men om jag köper mikrofonen nedan borde det väl passa med den mikrofonkabeln till?

Kontakten där jag ska koppla in sladden är obalanserad, vad det nu innebär?

https://www.emusic.se/product/36367/Prodipe-TT1-Pro

https://www.emusic.se/product/38451/Pulse-Mikrofonkabel-3m-Tele-XLR

Tycker dom tar bra betalt för sina kablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, slejnard säger:

Thomann är billig på kablar. Men ska du inte ha balanserad? Xlr/båda ändar hane/hona. De flesta ljudkort har multikontakter.

 

har fö 39 grader okynnesfeber igen 🙁

Då blir det doktorn igen då?

Köper man kabel nån annanstans så blir det två frakter, så jag antar att det jämnar ut sig?

Jag har en kombinerad grej, synt - ljudkort, se nedan. Då skulle man kunna koppla in micksladden i kontakten  till höger då? Den har tydligen inkopplingsbar fantommatning också.

Varför är det bättre med balanserat? 

novation-xiosynth-25-273786.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Morn & kpd.

1 timme sedan, slejnard säger:

De eller dom

Mickett våårt at lärasej.... venska.

 

 

Herre djävlars vilken bajskorv i fläkten detta blev. Vems huvud får rulla?

YT har på senare tid "städat" bland sina programleverantörer. T ex många seriösa vapenrelaterade You Tube kreatörer jag följer blir utsatta för en stor press från YT, alldeles hur seriösa inslagen än är. En natur relaterad kreatör blev till sagd att ta bort inslag där han testade och berättade om gamla historiska råttfällor. De blir av med sina reklamsponsorer då YT bedömer dessa som moraliskt förkastliga. Kvar blir alternativet att bli sponsrad av tittarna. Inget fel i det i sig heller men det är lite komiskt då det helt plötsligt är ok.

Missförstå mig rätt. Det är solklart att program med antisemitiskt/rasistiskt/nazistisk innehåll ska bort. Fort som fan dessutom. De kan ha sina megafoner någon annanstans. Men mina exempel ovan känns bara som en bisarrt försök till censur. Samtidigt verkar det vara helt i sin ordning med t ex programleverantörer som presenterar tripprapporter från sitt narkotika användande. Man silar mygg men sväljer kameler.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

ibland förstår jag sånt men inte allti d jag sitter där med snillehjärnan aktiverad för dumassfall som detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...