Bodega113 Postat 21 december 2017 Postat 21 december 2017 Så, har satt igång bygge av nytt kontrollrum och tänkte posta lite bilder här. Mest för min egen skull så att jag om 15 år kan se tillbaks på bygget, men även för den som blir insprirerad eller har några kul tips och trix. Rummet blir ca 25m2 med en takhöjd på ca 3-4 meter. Bergrum så svårt att ge exakta mått. "Fas 2" blir liverummet men det kommer sedan.. first things forst så att säga.
Bodega113 Postat 21 december 2017 Trådstartare Postat 21 december 2017 (redigerat) Update, så röjt ut allt ur det som tidigare var liverum. Panelerna kapades på höjd och bredd för att kunna flytta dem närmare bergväggen samt att rummet var lite för dämpat. Allt ska fixas här! Testar även ljusspottar bakom panelerna.. syns på sista bilden. Redigerat 21 december 2017 av Bodega113
oioioi Postat 21 december 2017 Postat 21 december 2017 Alltid skoj med byggtråd. Härlig takhöjd! Ska bli spännande att följa bygget!
Bodega113 Postat 22 december 2017 Trådstartare Postat 22 december 2017 Yes @oioioi takhöjden är fin! blir intressant att skjuta rummet så småmingom! lite framsteg! Test av spottar bakom panelerna. Självklart dimmbara!
Bodega113 Postat 26 december 2017 Trådstartare Postat 26 december 2017 Takdämpning i ca halva rummet på g.
Bodega113 Postat 3 januari 2018 Trådstartare Postat 3 januari 2018 Upp i taket! Samt lite flytspackling för att få ett jämnt golv. Dock gick det åt h@llvette så fick bli golvspån i hela rummet!
Bodega113 Postat 12 januari 2018 Trådstartare Postat 12 januari 2018 Golv och sånt klart.. nu bordet! Ville ha ett stort bord.. ca 350cm på bredden. Tog ett gammalt bord skruvade loss stålbalkarna som satt på och köpte nya.. behövde också plats bakom arbetsytan för rackprylar. Så la till en stålbalk bakom för att hålla det öppet bakom men ha något som bär upp vikten från grejerna som ska in i racket ser ut så här just nu..
jesperolsen1992 Postat 30 januari 2018 Postat 30 januari 2018 det ser spännande, jag ser fram emot att se utvecklingen 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.