Minja Postat 9 december 2017 Postat 9 december 2017 Hej! Är mitt uppe i releaser nu, men inser mina brister i digital marknadsföring.. Släpper på eget bolag, någon här som är bra på hur man får in sin musik på lämpliga spellistor på Spotify? Massor av tack på förhand! 🥰
Casperfren Postat 9 december 2017 Postat 9 december 2017 Du får pitcha till spotify, men du måste ha jävligt "objektivt" bra låtar om de ska vara intresserade. Annars finns det bloggar och tjänster där du betalar för att bloggar ska bli exponerade och eventuellt komma in på den vägen, men spotify är som gamla TV:n var = de största kommer eventuellt med...
Minja Postat 10 december 2017 Trådstartare Postat 10 december 2017 Du menar ta kontakt med de på Spotify och be de lägga in på matchande spellistor? Råkar tro extremt på nästa release i januari som är en poplåt, även om den jag har ute nu i helgen också är värld sin plats på rätt spellistor för indierock. Tips på bloggar?
Casperfren Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Japp, jag har inte gjort det praktiskt själv. Det finns något verktyg där man lämnar musik till dem och de skickar till alla relevanta bloggar, och bloggen får pengar av dig om de lyssnar och svarar med en motivation för eller emot de tar upp låten på bloggen
Minja Postat 10 december 2017 Trådstartare Postat 10 december 2017 Ok, tack! När du säger "det finns något verktyg där man lämnar musik till dem" vem syftar du på då Spotify? Hade i så fall ingen aning om att de sprider musik till bloggar? Kanske vi inte tänker i samma banor.. Menar musikbloggar där man skriver om musik/recensioner. Gissar att du tänker på försäljare som Amazon, iTunes etc?..
Casperfren Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Nä, verktyg för att komma till bloggar, ej i medverkan med spotify
Minja Postat 10 december 2017 Trådstartare Postat 10 december 2017 Ok, då pratar vi om samma sak 🙂 Har du tips på bloggar?
Gäst Postat 11 december 2017 Postat 11 december 2017 (redigerat) edit Redigerat 9 november 2019 av Gäst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.