slejnard Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Hej Min Vän, Ja så är titeln på min nya låt. Hoppas ni gillar den. 70-tals ROCK på svenska! Spelar sjunger å har proddat allt. Kom gärna med feedback på låten i sig men även produktionen:)
Neosus Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Det svänger- riktigt bra! Sånt därt vill jag höra mer av! ?
slejnard Postat 3 december 2017 Trådstartare Postat 3 december 2017 25 minuter sedan, oioioi säger: Äkta 70-tal! Charmigt värre. Tack! Jo det är mitt favoritårtionde! 😄
slejnard Postat 3 december 2017 Trådstartare Postat 3 december 2017 9 minuter sedan, Neosus säger: Det svänger- riktigt bra! Sånt därt vill jag höra mer av! ? Tack! Spelar faktiskt på akustiska trummor inspelat med tre mickar. För å få lite live-feeling 🙂
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Härlig 70-talskänsla. Man var ju en liten knodd då så blir lite nostalgiskt. Men inte visste jag att du lirade trummor också?😮
slejnard Postat 3 december 2017 Trådstartare Postat 3 december 2017 Tack die hard! Jo trummor funkar skapligt om jag inte gör krusiduller. Nåt jag däremot inte kan spela är blås och klaviatur hur mycket jag än vill.
Sacrilegium Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Ohoy trippigt värre, svänger på bra och vackra bilder till! Gött dehär 🙂
DionHarris Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Som sagts tidigare, charmigt men även häftigt, tycker jag. Cool röst, påminner mig om Pugh och dom från 70-talet. Kanske lite mycket reverb där, på just sången. Hade också varit riktigt nice med lite mera lead gitarr i höger öra.
slejnard Postat 4 december 2017 Trådstartare Postat 4 december 2017 Tack så mycket att ni lyssnar! Inspirerar att fortsätta. Bra tips Dion! Övervägde att ha mindre reverb men det fick bli med mer denna gång. 🙂
cborg Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Finfin prodd och feeling på det där tycker jag. 🙂
slejnard Postat 2 juni 2018 Trådstartare Postat 2 juni 2018 En komplett remake av denna släppt tillsammans med fem andra låtar finns nu på Spotify och youtube om ni vill lyssna och jämföra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.