Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

jag är också splitrad men jag skulle bli förvånad om det höll låg klass eftersom

Starwars är George Lucas gullunge

Postat
jag är också splitrad men jag skulle bli förvånad om det höll låg klass eftersom

Jo, man kan ju alltid hoppas...

Men å andra sidan tycker jag att kvaliteten på episod 1 och 2 har varit klart lägre än de gamla godingarna, så jag är lite rädd att en serie kommer att bli ännu sämre...

Postat

Phantom Menace håller otroligt låg klass; kan bara få lägsta betyg oavsett betygsskala eller -kriterieskala. Fansen ser inte det för de är ju fans (fan-atics, ju!) men hur bra den först gjorda filmen än var (och hur bra den nu än står sig efter tidens tand -- tveksamt om den gör det men gamla King Kong-filmen har ju också fortfarande sina troföljare) är Phantom Menace en usel green-screenprodukt. Jag är dessutom så trött på datoranimerade effekter. Vart tar FILMEN vägen? 😉

Postat

Det är ju helt underbart att det blir TV-serie av det också. Det är på tiden att det kommer en bra SF-serie, till skillnad från de hemskheter som SF-fans har fått stå ut med...

Jag har svårt att hitta saker att klaga på i biofilmerna också. StarWars-sagan är enligt min mening den bästa filmen (jag ser det som en helhet med alla 6 filmerna) som någonsin har gjorts - oavsett genre - och jag är en filmslukare som i nuläget har nästan 600DVD-filmer i hyllan... 😉 Det var många fans som inte gillade Episode 1 - men den är faktiskt en perfekt inledning till hela filmserien. Det är ju meningen att det ska bli en upptrappning av alla problem efter hand - för att så småningom leda fram till det lyckliga slutet i Episode 6, som vi ju fick se för flera år sedan.

19:e Maj har i alla fall Episode 3 premiär: http://www.starwars.com/episode-iii/releas...ulltrailer.html HÄÄÄÄRLIGT!!! 😉🙂

Postat
Jag har svårt att hitta saker att klaga på i biofilmerna också. StarWars-sagan är enligt min mening den bästa filmen (jag ser det som en helhet med alla 6 filmerna) som någonsin har gjorts - oavsett genre - och jag är en filmslukare som i nuläget har nästan 600DVD-filmer i hyllan... 😉

600 Dvd:er ??? 😉

jag som trodde jag hade många....

Postat (redigerat)
Jag har svårt att hitta saker att klaga på i biofilmerna också. StarWars-sagan är enligt min mening den bästa filmen (jag ser det som en helhet med alla 6 filmerna) som någonsin har gjorts - oavsett genre - och jag är en filmslukare som i nuläget har nästan 600DVD-filmer i hyllan... 😄

600 Dvd:er ??? 😉

jag som trodde jag hade många....

Jo - jag vet. Det är extremt och visst är jag säkert lite knäpp - men det är så j-a kul att ha större utbud än alla TV-kanalerna tillsammans... 🙂

Ska kanske tillägga att alla är köpta originalfilmer - annars kan folk få så konstiga idéer... 😉

Redigerat av Claes
Postat

Jag gillar de två nya filmerna, de är precis lika usla som de gamla filmerna. Men ruskigt underhållande, spännande och trevliga att titta på. Visst vill man skjuta Jar Jar Binks, men jag vill ju inte påstå att Lando Calrissian var någon höjdare heller. För att inte tala om det bluescreenade Rancor monstret som får filmer som Krull att se bra ut.

Tv-Serie kan säkert bli skoj, likaså en tredje film 😛 - Hoppas gubben får ett ryck och gör de tre sista också, vill ju veta vad det blir av Luke, Leia och Han Solo.

/Majken

Postat
Hoppas gubben får ett ryck och gör de tre sista också, vill ju veta vad det blir av Luke, Leia och Han Solo.

Hmmm....

Jag har aldrig riktigt förstått det här... Finns hela den här "sagan" redan nedskriven nånstans? Består den alltså av 9 delar?

Jag har ju sett en massa Star Wars-böcker i Sci-fi-bokhandlarna, men aldrig varit riktigt säker på om det var "the real thing" eller nån sorts rip-off...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.