Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Måste ha fått en 40års kris. Häromdagen funderade jag på om jag inte skulle bygga en elgitarr av ett sånt kit typ från Thomann. Har inte riktigt kunnat släppa tanken. Började googla en del och kom fram till att dom kanske inte är så bra. Till saken hör att jag spelar inte gitarr. Jag hade en Vester elgitarr för många år sedan men lärde mej inget. Jag blev bara sugen på att bygga en och kanske få ihop något spelbart. Visst vill jag bygga något kan jag väl köpa en modellbil eller ett flygplan (har iofs en riktig bil som är som en byggsats). Jag tyckte bara iden att bygga en egen gitarr för inte hemskt mycket pengar och kanske ev lyckas lära sej spela vore en kul grej.

Låter det som en dum ide? Är dom kitten helkassa? Har kollat om det går att hitta en typ Les Paul kopia (gillar den modellen) i renoverings behov för en j-ligt billig peng, men alla verkar ju för fina och dyra 

Behöver tips ideer. Ni får gärna skriva att jag är helt dum i huvudet för detta kanske bara är en 40års kris 🙂

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

När det gäller träet så funkar det bra för elplanka. Saken är den att allt övrigt som följer med inte är av bästa materialet såsom elektronik, mickar, stall och sadel.

Postat

Jo det är jag förstått, men det är ju delar som går att byta ut längre fram om man lyckas få till det övriga bra. I annat fall kanske man får en snygg väggprydnad om finishen blir bra ;). 

Det som följer med kanske funkar till en början. Eller är det en bättre ide att köpa något begagnat och renovera. Kan ju iofs bli jäkligt dyrt

Postat
7 minutes ago AndreasJohansson sa:

Jo det är jag förstått, men det är ju delar som går att byta ut längre fram om man lyckas få till det övriga bra. I annat fall kanske man får en snygg väggprydnad om finishen blir bra ;). 

Det som följer med kanske funkar till en början. Eller är det en bättre ide att köpa något begagnat och renovera. Kan ju iofs bli jäkligt dyrt

Eftersom det är första gitarren du bygger så kan det vara en god idé att börja med något billigt "skräp" som tex på Thomann då. Sen om du får mersmak är det bara att leta vidare efter nya och dyrare utmaningar.

Mvh Jon

Postat
3 minutes ago Yllet sa:

Eftersom det är första gitarren du bygger så kanske det är en god idé att börja med något billigt "skräp" som tex på Thomann då. Sen om du får mersmak är det bara att leta vidare efter nya och dyrare utmaningar.

Mvh Jon

Lite så jag tänkte med. Det verkar ju vara bra beskrivningar och ganska lätta att få ihop. Sen hade jag ju tänkt kolla nätet, Youtube mm för att göra justeringar så man får till det så bra som möjligt. Det är ju ändå ett grundämne att börja med.

Kul att bygga något lite ovanligt. Visst det finns väl 1000 andra udda saker man kan bygga med 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.