Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

det hela är ett fint utdrag från kennys "addic59" och min nattliga konversation på msn

Gabriel säger:

koppla in gitarrjäveln som låter skit, dra på din 4x10 eller 4x12, dra på så högt att både rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lägger du på fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill använda.. sen är det klart.. 🙂

så går det till. 😆

Annons
Postat

Det bästa man kan göra för att få mer kräm i guran är

att köpa en gammal engelsk förstärkare ( Kommer inte ihåg namnet )(Den va med i nån film tror jag ) Som går till 11..

Alltså ett steg högre än 10

Postat

Du tänker på Spina tap´s marshall stärkare de går till 11.

"you see, one louder"

Postat

I Spinal Tap 2 har dom bytat till Marshall-förstärkare där ändläget symboliseras av en liggande åtta... 😏 Nigels ihopfällbara vinglas är en annan höjdare, eller hans specialbyggda capo, som man sätter rätt på förstärkaren!!

(En liggande åtta är den matematiska beteckningen för oändlighet).

Postat

"you see, one louder"

Det första jag gjorde när jag hade burit hem min nyköpta Marshall-stärkare:

eleven8tz.jpg

😱

• 11 månader senare...
Postat

"you see, one louder"

Det första jag gjorde när jag hade burit hem min nyköpta Marshall-stärkare:

eleven8tz.jpg

:rolleyes:

hahhaa 😮

Postat
Piccazzo Postat: 3 May 2005, 20:06 

Det bästa man kan göra för att få mer kräm i guran är

att köpa en gammal engelsk förstärkare ( Kommer inte ihåg namnet )(Den va med i nån film tror jag ) Som går till 11..

Alltså ett steg högre än 10 

Eddie Van Halen´s signaturstärkare 5150(Peavey) gick väl till 11 tror jag!?

Postat

"you see, one louder"

"why dont you just make the "10" louder?"

.........."this one goes to eleven"........ 😉

Postat
det hela är ett fint utdrag från kennys "addic59" och min nattliga konversation på msn

Gabriel säger:

koppla in gitarrjäveln som låter skit, dra på din 4x10 eller 4x12, dra på så högt att både rören och dina öron blöder, spela in med soundblaster 16 med en headset mick i mediainspelaren som följer med som orginal till windows. sen lägger du på fina generalmidi trummor och resten av instrumenten du vill använda.. sen är det klart.. 😉

så går det till. 😆

fan också... jag har varken en 4x10'a eller en 4x12'a :S

Bara att börja spara då 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.