Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en soundcraft sm12 Mixer.

Tyvärr saknar den direct out på kanalerna, men tydligen skall man kunna använda insert jacken på borden som direct out.

Bordet har insert send och insert return jack. Hur skall jag koppla för att få detta till direct out? Och vad behöver jag för kabel . Skicka gärna länk till kabeln om ni hittar.

Mvh Daniel

Annons
Postat

Nu är det ett tag sen man höll på med analoga bord. Och det är en djungel från bord till bord. Men kolla om du fortfarande har ljud på kanalen när du har tryckt in en kabel på send.

Då är det bara att köra på.

Men om det blir tyst så måste signalen tillbaka in på return. Där får du nog löda en specialare, en split.

En del bord brukar man köra så man bara petar in telejacket till första hacket, då lånar det signal utan att bryta, men det tycker jag är mumbojumbo...(Läs Behringer)

Men bryter det siganlen på returen så har du ju tur och kan köra på send som Direct Out!

Du får prova dig fram.

Det finns några pdf på nätet. Googla så hittar du manualer.

• 2 månader senare...
Postat

På mitt Mackie VLZ var det, som KWS nämnde tidigare, direkt ut på inserten genom att bara trycka in telekontakten till första hacket med monokablar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.