maxkarlstedt (oregistrerad) Postat 16 oktober 2017 Postat 16 oktober 2017 (redigerat) Hej! Jag har ett par Adam A7X inkopplad till en Audient iD14 i stereoläge och jag hör klart och tydligt knaster när jag spelar upp exempelvis P!nk - What About Us i Tidal på högsta kvalitén med maximal volym i programmet, maximal volym i Audient iD14 som ljudenhet i WIndows 10 och 0 dB i dess "virtuella förstärkare(?)" vilket syns i bilden nedan. Så här ser interface för Audient iD14 ut: Bild på interface Som ni ser så klipper meters ovanför "SYSTEM" inte. Jag kan till och med komma upp i rött och efter detta så ska det dyka upp rött nedanför "L R" för meters vid "SYSTEM". Men dessa röda dyker inte upp och ska då tyda på ingen äkta klippning? Men ändå hör jag knaster när ljudet är som högst i låtexemplet ovan. Vad beror detta på? Jag har Latency satt på "Safe" för Audient iD14. Jag har ingen vald ASIO Buffer Size (kan välja mellan Automatic, sedan 1024, 2048, 4096 och 8192 samples". Sample rate är inställd på 44.1 kHz. EDIT: i Windows 10 är ljudkortet i Advanced inställt på "2 channel, 24 bit, 44100 Hz (Studio Quality)". Är det någon av dessa som jag ska justera för att slippa knastret? Ska jag anta att knaster utan klippta meters är för låg kHz, antal samples och/eller för låg kHz? Eller är det helt enkelt så att högtalarna har lägre max dB än Audient iD14-ljudkort har? Tack för svar på förhand! / Max K. Redigerat 16 oktober 2017 av maxkarlstedt
drloop (oregistrerad) Postat 17 oktober 2017 Postat 17 oktober 2017 Börja med att ladda hem DPC latency checker. Den kan ge dig en bra indikation på vad som krånglar. http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml Får du varning från Latency Checkern så gå igenom steg för steg nedan rekommendera fixar för Windows10. http://en.antelopeaudio.com/support/optimization/ Lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.