Jump to content
Annons

Uppdatering av forumet på gång under veckan!


felix-d (oregistrerad)

Recommended Posts

Håller med. Skumt är dock att jag blir utloggad efter att lämnat sidan trots "kom ihåg mig". Sedan får jag logga in två gånger för att komma in igen. 🤪 Vad var ännu knepigare var att jag kunde skriva detta inlägg utan att vara inloggad. När jag väl tryckte på "posta" så var jag plötsligt inloggad igen. 😄

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På 2017-10-15 at 23:05 Vesuvius sa:

När man skriver ett inlägg bör texten vara svart, inte grå, eller någon annan färg. Det blir lättare att läsa på det sättet. Detta moderna påfund med grå text mot ljus bakgrund är korkat, inget annat.

Ah, du tänker så! Kanske skiljer från webläsare till webbläsare? Själv är texten svart här, varför jag inte riktigt förstod frågan :-)
Men håller absolut med.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago van Caine sa:

Ah, du tänker så! Kanske skiljer från webläsare till webbläsare? Själv är texten svart här, varför jag inte riktigt förstod frågan :-)
Men håller absolut med.

Så kanske det är. Jag kör Chrome. Annars är det många sajter som kör grå text numera, och jag tycker det är irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 10/17/2017 at 19:14 Dark Of Light sa:

Håller med. Skumt är dock att jag blir utloggad efter att lämnat sidan trots "kom ihåg mig". Sedan får jag logga in två gånger för att komma in igen. 🤪 Vad var ännu knepigare var att jag kunde skriva detta inlägg utan att vara inloggad. När jag väl tryckte på "posta" så var jag plötsligt inloggad igen. 😄

 

På 10/17/2017 at 20:07 slejnard sa:

Precis så är det för mig också! 

 

På 10/17/2017 at 20:13 slejnard sa:

Buggen är när man är på startsidan. Inte inloggad där men så fort man går till en tråd så är man inloggad?

Problemen av denna art fortsätter...

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Tack för feedbacken och tålamodet alla! Jag håller på att felsöka inloggningsproblem m.m och återkommer i här i tråden när jag vet mer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
2 hours ago beyondish sa:

Det går knappt att logga in, sen blir man utloggad. Segt som sirap. Ni kanske skulle ha testat lite innan ni kör skarp version? :-) Verkar som att det inte är mycket folk här heller eftersom det inte funkar.

Det är väl lika dött som vanligt på detta forum som sakta dör forumdöden vad som än görs tyvärr. Har inga problem själv och kör med firefox. Med mobilen däremot så är man utloggad varje gång man går in så där funkar det inte bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Hej igen!

Tack för ert fortsatta tålamod, och jag beklagar att det inte fungerar så bra.  🤪 Vi jobbar på att få det mer stabilt.
Vissa sakar dyker ju tyvärr bara upp först när sajten är live, trots att vi testat innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

@beyondish @Die Hard m.fl. Vi har gjort en del justeringar nu och jag tycker inloggningen fungerar bra nu. Loggas ni fortfarande ut eller fungerar det bättre för er också? Tacksam för svar!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar bra just nu med de ofrivilliga utloggningarna.

Pga förekommen anledning bör kanske inte chattavdelningens inlägg synas/läggas upp överst på första sidan. Så var det inte tidigare.

Folk kan ju tro att den allmänna snacktråden/längstah är den mest aktiva här.

Att det bara är där som folk gör inlägg. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago Dark Of Light sa:

Fungerar bra just nu med de ofrivilliga utloggningarna.

Pga förekommen anledning bör kanske inte chattavdelningens inlägg synas/läggas upp överst på första sidan. Så var det inte tidigare.

Folk kan ju tro att den allmänna snacktråden/längstah är den mest aktiva här.

Att det bara är där som folk gör inlägg. 😎

Jag har redan lyft frågan med felix-d 😑

 

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago van Caine sa:

Förut var sidan väldigt duktig på att hoppa förbi redan lästa poster i trådarna & hoppa direkt till det färska, vore nice om det gick att fixa så den gör så igen!

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jasså? Själv gick det inte att komma in alls här under de senare dagarna. Bara tom sida vad man 'än gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Denna javaskript dynga är bortom reparerbart.  Man undrar vad som är poängen, är poängen så pass värdefull att man är villig att döda hela forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Igår gick det inte att komma in alls hur mycket man än försökte. Varför kan aldrig det här forumet fungera bra så fort det ska uppdateras men andra forum funka som det ska efter uppdateringar? Är det bara i Sverige som Kalle Anka jobbar?

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Tack alla för era felrapporter. Flera av felen som ni stött på har varit relaterade till driften, eller en kombination av driften och den nya forummjukvaran som varit svåra att felsöka. Vi har gjort en del justeringar och jobbar vidare för att det ska bli stabilt och bra. 

Jag återkommer med mer info om det framöver och jag beklagar att forumet inte fungerat så bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)

Hej! Här kommer en kort uppdatering om forumet:

Vi har löst tidigare fel med inloggning samt de serverfel som uppstod och jobbar på att optimera forumet framöver.
Under dagen hade vi ett tillfälligt "cookie-fel" för inloggade men det är också löst nu. Jag beklagar detta om ni stötte på det problemet.

Vänligen, Felix 
IDG Utveckling 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...