Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Kör pro tools 8 på en imac late 2009 med 4gb ram nu.

Laggar som bara den när jag lägger digitaltrummor via addictive drums,

6 sångspår (reverb compressor)

4 spår gitarr/bas (amplitube)

2 Midikeyboard

Hur spenderar jag ca 15 papp bäst för att kunna spela in fler spår+plugins utan krångel.

Äger ljudkort mbox 2

Dyrare dator och behålla protools 8

Eller billigare dator och pro tools 11?

Vad krävs? Hur skulle ni ha gjort?

Har hittat beg quadcore i7 ssd 16 ram för 11000 (250gb hårddisk) kan det vara nåt?

Funkar i5 utan ssd?

Är helt läst.

Hjälp!

Annons
Postat

För 15k får du en super PC om du kan bygga en själv eller kan få hjälp med det. Förra året köpte jag en ny PC för cirka 10k dock så tog jag med hdd,grafikkort från min förra dator. Det går inte knäcka den här datorn. 150spår +, så går processorn på cirka 50% i PT, kollar jag dock Window manager så går datorn på c:a 30%. Jag antar att en mac med samma spec kostar 45k +...  

Här har du datorn jag köpte:

https://drive.google.com/open?id=0B4oklX-3D6XZa1UyLUNXek1yQzQ

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det du kan göra medan du bestämmer dig är att frysa gitarr och basspåren eller bounca dem. 4gb ram är inte mycket i dagens läge. Minns när jag uppgraderade från 250 till 750 och tyckte det vart ordentligt med minne. 😆  Men, men det var då. En mac för 11 papp med hd på 250 är rena skämtet. Idag behöver man en på minst 1tb för att det ska vara något att ha. Det är ingen skillnad med mac och pc och har inte varit det på länge och det har sakta gått upp för alla hjärntvättade maciter då debatten om att mac minsann är sååå mycket bättre än pc. Håller med crillemannen. Du får en bra pc till ett mycket lägre pris och sparar en massa slantar som du kan lägga på roligare musiksaker som t ex en ny gura istället.Var det inte ganska nyligen som någon sa här att dagens mac inte är speciellt musikanpassade längre eller har jag fel? 🤪

Die Hard (oregistrerad)
Postat

För 15k får du en super PC om du kan bygga en själv eller kan få hjälp med det. Förra året köpte jag en ny PC för cirka 10k dock så tog jag med hdd,grafikkort från min förra dator. Det går inte knäcka den här datorn. 150spår +, så går processorn på cirka 50% i PT, kollar jag dock Window manager så går datorn på c:a 30%. Jag antar att en mac med samma spec kostar 45k +...  

Här har du datorn jag köpte:

https://drive.google.com/open?id=0B4oklX-3D6XZa1UyLUNXek1yQzQ

Intressant, sparar det där då jag inte är någon höjdare på vad man ska ha. Var köpte du den någonstans?

Postat

Intressant, sparar det där då jag inte är någon höjdare på vad man ska ha. Var köpte du den någonstans?

Yes, jag känner en "datanörd" som satte ihop den. Han har hjälpt mig förr och de har fungerat utan problem. Datorer är ju bland de tråkigaste som finns att lägga pengar. Så jag håller med dig om att hålle nere kostnaden och köpa något annat för pengarna som blir över 😄

Tror det var netonet.se fick leverans dagen efter 🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Okej då vet jag. 🙂 Jäpp lägga pengar på dator är supertråkigt trots att det är ett måste att ha. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.