Eternal Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Jasså, då vet du vem Göran Berleander är? Ifall ja, vilka produktioner har han varit med i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Jasså, då vet du vem Göran Berleander är? Ifall ja, vilka produktioner har han varit med i? Göran har jag jobbat med en hel del! Han är bl.a. svenska Samurai Jack och ska snart vara med i dubben av senaste Potter-filmen. Han har gjort mycket, men mest biroller, så jag minns inte allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Jasså, då vet du vem Göran Berleander är? Ifall ja, vilka produktioner har han varit med i? Göran har jag jobbat med en hel del! Han är bl.a. svenska Samurai Jack och ska snart vara med i dubben av senaste Potter-filmen. Han har gjort mycket, men mest biroller, så jag minns inte allt. Fan vad fräckt! Jag har bara hört honom i "Bob i Flaskan".... Tecknat barnprogram som gick på bla 3:an.... Han lät som Albert i "Albert & Herbert" ungefär... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Vodafone, kundtjänst. Har till största delen hand om företagskunder men tecknar även abonnemang till både privatpersoner och företag via telefon. Lite skumma arbetstider, som bekant har vi ju alltid öppet. Annars trivs jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Vodafone, kundtjänst. Har till största delen hand om företagskunder men tecknar även abonnemang till både privatpersoner och företag via telefon. Lite skumma arbetstider, som bekant har vi ju alltid öppet. Annars trivs jag. Kan du säga "ja"? Förlåt! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 (redigerat) Vodafone, kundtjänst. Har till största delen hand om företagskunder men tecknar även abonnemang till både privatpersoner och företag via telefon. Lite skumma arbetstider, som bekant har vi ju alltid öppet. Annars trivs jag. Då skall jag ringa upp dig och fråga en massa saker... Ni säger ju ja på allt! Edit: Fan isotone kom före med fem sekunder Redigerat 26 december 2005 av Eternal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 "Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till.. Vad ska du göra istället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 1 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 1 januari 2006 Otrolig blandning av yrken! Borde ju dock vara så också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Laserdance Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 (redigerat) Jag är musiker, producent, skribent och tattare - samtliga på heltid. Alla yrkena har sina poänger, och om man rör ihop dessa och toppar med lite folköl så blir det inte ett jota tråkigt någonsin. Fast ibland tar ju onekligen folkölen slut. Redigerat 9 januari 2006 av Laserdance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 29 januari 2006 Dela Postat 29 januari 2006 Äger 2 mindre företag med totalt 9 anställda. Jobbar mest på det ena. www.cityweb.se www.falkenbergs.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurnTheGround Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 (redigerat) "Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till.. Vad ska du göra istället? thimmie, jag ska bli musiker deklart!!! =) jobbar bara tillfälligt för att bygga ihop en fet hemmastudio. Sen ska jag läsa vidare. Redigerat 30 januari 2006 av BurnTheGround Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tydal Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-) Coolt 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Jag önskar man kunde jobba som Terry ibland: http://www.snabbstart.com/film/terry-tate-...linebacker.aspx Den här var skön: http://www.snabbstart.com/film/singin-in-the-rain.aspx + denna http://www.snabbstart.com/film/otrolig-robotdansare.aspx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-) Tjena Tydal, det var ett tag sedan Du kanske kommer ihåg mig som 2:200/436.20, eller möjligen 2:200/486.20. 😎 // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roger Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Bildoperatör som det så fint heter. Men är som vilket administrativt arbete som helst i stort sett (bortsett ifrån den sekretess det innebär). Skanna in Försäkringskassans papper/Företags fakturor/Skattemyndigheten etc etc och sedan tolka o kolla så det blir rätt "nuffror" i datorerna så att alla får den summa de ska ha ifrån försäkringskassan eller att företagen betalar rätt summor för de fakturor de dragit på sig., för att sedans skickas som filer till dit de ska. Stort ansvar o dålig lön...precis som det INTE ska vara Men ett jobb är ett jobb... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-) Tjena Tydal, det var ett tag sedan 😉 Du kanske kommer ihåg mig som 2:200/436.20, eller möjligen 2:200/486.20. 😎 // David Nämen! David, inte visst jag du varit Fidonet:are? 😉 CSS BBS, 2:200/412 här. Inte ens en point. Imponerande va? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 Studerar på universitet i Lund... fast så mycket tid för studier finns det inte mellan bakfyllorna.. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 "Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till.. Du det där har jag också provat på alldeles för länge.... Har annars pluggat ett år på Guitar Institute i London nyligen!! Trivdes så bra så jag ska åka tillbaka och plugga musik produktion/ljudtekniker på Alchemea!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 jobbar numera som originalare. rolighetsfaktor: 9/10 Skönt jämfört med mitt förra jobb, lagerarbetare..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tydal Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 CSS BBS, 2:200/412 här. Inte ens en point. Imponerande va? 😉 Hrmm... är det nu jag inte ska säga att jag var 2:206/0 och 2:20/0? :-) Men annars var det 2:206/224 till vardags. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AXL THE ROCKER Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 (redigerat) Vanlig löneslav 😉😮 Redigerat 31 januari 2006 av AXL THE ROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oakmeal Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Jobbar på Plusenergi. Så har ni frågor om er elförbrukning så kan ni fråga mig. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Jobbar på Macoteket som säljare och Logic/musikutrustning-support. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alakangas Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Jobbar som kommunikatör på Silentium Contact AB, telefonförsäljare mao... det suger något enormt, och kasst betalt. Sen jobbar jag som producent/ljudtekniker vid sidan om. Även liveljudteknikerjobb brukar jag få några i månaden, beroende på säsong. Man lever ju inte fett på pengarna iallafall, kan ju dock vara för att man har en 45kg Rottweiler-tik som käkar en hel del mat plus inventarier.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 (redigerat) Jag har jobbat som Organisationsutvecklare/Konsult i 5 år inom internationella NGO's, men är nu hemma som föräldraledig på 50%, tar lite små uppdrag fortfarande… Jobbar med diverse i hemstudion… Gött liv, inte så fett, men man klarar sej och jag lägger gärna prioritet på det första… 🙂 Blev igår ägare till en Manley Ref C mikrofon… 😳 Redigerat 2 mars 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Projektledare/röstskådespelare på sveriges största dubbningsstudio. Har du varit röst för någon tecknad figur och isf vilken? 😎 Har gjort en massa som går på Cartoon Network. Huvudroller är bl.a. Lucien i Cramp Twins (första 52 avsnitten), Nummer 2 i Kids Next Door, Clam i Camp Lazlo, Torkel i Forster Hem. Har även sjungit några ledmotiv. Biofilmer jag varit med och gjort biroller i bl.a. Herbie, Valiant, Maskens Återkomst, Lilla Kycklingen. 😆 Coolt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
job Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 (redigerat) 1. Musiker å överlevnads konstnär 2. Tidnings distrubitör 3. Frilansar som lärare (ej tyska å Franska) 4. Hemmaman med fru å 2 tonårs kids 5. Grafisk illustratör 6. ( vidarutbildar mig till Guru ) eller var det Gura? Redigerat 4 mars 2006 av job Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pompe Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Tjo! Är lite intresserad av vad alla jobbar med =D Jobbar ni med något som har med musik/studio att göra, lr är det något annat skojj/trist som ger mat på bordet! Undrar för att man själv ska försörja sig när man blir stol, hade hemskt gärna vilja bli ljudtekniker/producent/artist 🙂. Men jag har det inte så dåligt ändå. Jag är 15 bast och jobbar med film och dubb. Jobbar på Eurotroll Studios (som pappa har byggt ^^), Där jag träffar massvis med producenter och artist, sedan tjänar jag jävligt bra också. Nu är det eran tur! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 (redigerat) Var inget. Redigerat 19 januari 2007 av Overkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.