Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ofan...

Jag är ganska intresserad faktiskt...

Har en ny låt uppe nu efter många månader tillbaka..

It never rains in paradise..

www.soundclick.com/nord

Har även ett tungt/djup techno project på gång som kommer bli döpt "Twisted"

kul om man fick en chans!

Postat
Ofan...

Jag är ganska intresserad faktiskt...

Har en ny låt uppe nu efter många månader tillbaka..

It never rains in paradise..

www.soundclick.com/nord

Har även ett tungt/djup techno project på gång som kommer bli döpt "Twisted"

kul om man fick en chans!

skall lyssna lite, hör av mig senare!Kul att intresset fins!

Postat

Ja jag sysslar enbart med elektronisk dansmusik. Hjärtat ligger i Techno'n men skapar/gör även Drum'n'Base, Hip hop, elektro(så gott som)... ja det mesta där jag lär mig nått eller har kul med låten...

går in på sidan så får vi se vad ni gillar....

Postat (redigerat)

Hinner inte kolla nu (har bara sett titelsidan[index]) men det verkar intressant. DEt är alltså inte bara dans? Det går bra även med eam, till exempel?

/Fredrika

Redigerat av Fredrikmo
Postat
Jag sysslar också med EAM, så jag har kollat runt lite efter web-labels för sånt.

Kolla in http://www.notype.com/ .. dom släpper mycket experimentellt på MP3 och har kopplingar till empreintes DIGITALes!

//

henry

http://ruhr.soundsystem.se

Oj! emprintes DIGITALes? Visserligen har jag träffat Paul Dolden och Åke Parmerud några gånger men jag kan inte skryta med att vara vän med dem. Kanske jag kan få sola mig lite i glansen från ett av deras skivbolag istället?

/Fredrika M

Postat (redigerat)
Hehe, Åke.. Vår svenska EAM-posterboy!

Men Notype kan kanske vara en bakdörr till empreintes 😄

Du kanske inte gillar hans musik? Jag tycker att den är otroligt bra, framför allt det han skrev på 80-talet och en bit in på 90-talet. Nu är han väl lite mer rundad i kanterna som man väl blir när man blir äldre men hans gitarrstycke på Stefan Östersjös nya platta är ju riktigt fint.

Följande bild är kanske lite trevligare:

akep.jpg

/Fredrika M

Redigerat av Fredrikmo
Postat (redigerat)

Jag har bara en skiva med honom, "Jeu d’ombres". Den är mycket bra.

Jävligt kitschigt ibland, men det får det vara när det är Åke! 😄

Vi fick höra den där "Les objets obscurs" när jag gick på EMS. Den var otroligt bra har jag för mig. Fast jag har alltid lite svårt med allt hans snack på franska. Känns lite pretentiöst eftersom han inte kommer från Fra/Can liksom.

Redigerat av moshisushi
Postat (redigerat)

hmm....elektronisk musik!?

All musik gjord på elektronisk väg, eller vad är det egentligen?

Någon form av "synth"-musik....? eller? Ingen sång med i låtarna?

Om man har en ballad, med stråkar, sång, och allt vad som skall finnas med i en klassisk smörig ballad.......men allt är skapat elektroniskt(förrutom lite akustisk gura och ett gurasolo i slutet), är det elektronisk musik? 😄😄

Redigerat av Mr Keys
Postat
Vi fick höra den där "Les objets obscurs" när jag gick på EMS. Den var otroligt bra har jag för mig. Fast jag har alltid lite svårt med allt hans snack på franska. Känns lite pretentiöst eftersom han inte kommer från Fra/Can liksom.

"Otroligt bra" är nog bara förnamnet för att inte tala om en del ännu äldre verk.

Säg inte att han höll föredrag på franska på ems!? Nog för att han har lärt sig franska på IRCAM men så tokig kan han väl inte vara?

Jag önskar att jag hade gått en kurs på ems. Jag har i alla fall en pianofröken!

/Fredrika M

Postat

Om du bor i Stockholmstrakten så är det väl inget problem att gå kurserna på EMS? Det är iofs inte gratis, men man kan kombinera med jobb eftersom det ligger på kvällstid. Jag väntar på att eamLinjen ska dra igång nu, så att jag kan bli en "riktig" kompositör hahaha

Åke har nog inte haft föredrag på franska i Sverige, kan man hoppas 😄

Men visst vore det skoj om alla styckens titlar och texter var på svenska!?

Postat

Låter intressant.

Skickar en låt att lyssna på när jag slutat jobba idag. 🙂

spandaux (oregistrerad)
Postat

Mycket har hänt med Parmerud sen musikhögskolan -86. Vissa av dom äldre grejerna känns lite vräkiga. Senast jag hörde var att han höll på att inreda ett kontorskomplex med ljud, förstås. Han har en jäkligt trevlig son också..

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Verkar mycket intressant.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.