nattvaktaren (oregistrerad) Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Nån som kan rekommendera trummaskin/ljudalstrare av samma typ som Micro Tonic som testades i förra numret? Behöver "analog" maskin, alltså inget samplat. Tips?
Neko Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Finns en stor tråd om detta här. Var vänlig sök på forumen med den funktionen som är lämpad för detta, eller kolla manuellt själv. Så slipper vi mängder av trådar som handlar om samma sak. Allt för att underlätta kommande sökningar. Jag skull rekommendera Drumatic. Den är gratis, låter bra och är snål. Ett solklart val.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Oj då, ber tusen gånger om ursäkt. Jag tillbringar nog mindre tid på detta forum än du tycks göra 😏 och kände inte till tråden du nämner. Att inte använda sökfunktionen var bara slött, sorry.
Neko Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Ingen fara. Vill bara följa forumets policy och inte sprida ut allt för mycket trådar. Sen är jag ju faktiskt på forumen en hel del som du sa, och har varit det en stund. Lätt att minnas vissa trådar. 😏
sw9 Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 men eftersom att denna tråd redan e skapad så finns det ju inget hinder å fortsätta på den. jag använder mig av Battery (från Native Instruments) den jobbar med samplingar, men möjligheten att justera dem lite finns (så som reverse å tonbyten+ lite till)och det finns en hel del kits att använda till den. annars så finns det RM-IV (från Linplug) som ska va lite annorlunda, har inte provat den ännu. åså finns det steinbergs egna... LM 4. säg till om du hittar en trummaskin som jobbar på ett anolgt sätt ( som 808'an eller 909'an i rebirth.) hoppas du fått lite mer att gå på. Lycka till. Ronny
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.