danyh92 Postat 9 september 2017 Postat 9 september 2017 (redigerat) Hej! Jo dum som jag är råkade jag pilla på den röda "AC Select´" knappen från 230 till 115 (Dem ligger på 230 original) och nu fungerar den inte längre. Det går inte att få någon ström i den verkar det som, så jag antar väl att det är det som är felet. Men varför ska man sätta en knapp på en monitor som ändå bara förstör skiten? Så om det är någon som vart med om nått liknande, eller kan bidra med några tips vore jag väldigt tacksam! Tack på förhand! MVH, DanielNamn: ESIModelnummer: nEar 05 eXperienceInput Sensitivity: 200mVLF Amp. Power 40w / HF Amp.Power 30 Redigerat 9 september 2017 av danyh92
danyh92 Postat 9 september 2017 Trådstartare Postat 9 september 2017 Det känns ju som att det är ett lätt fel.
danyh92 Postat 9 september 2017 Trådstartare Postat 9 september 2017 Skruvade precis upp den och allt såg bra ut. Så tips är varmt välkomna !
peterT Postat 9 september 2017 Postat 9 september 2017 Har du kollat säkringen, och ibland kan säkringar se ut och vara hela fast dom är trasiga?
danyh92 Postat 9 september 2017 Trådstartare Postat 9 september 2017 (redigerat) Har du kollat säkringen, och ibland kan säkringar se ut och vara hela fast dom är trasiga? tack för svaret. jag ska åka och köpa nya säkringar strax! tog ut de gamla och har ingenning om hur man ser om en säkring är trasig. Återkommer! Redigerat 9 september 2017 av danyh92
oioioi Postat 9 september 2017 Postat 9 september 2017 Säkringar som ser ut som små glasrör ska ha en "ståltråd" rak igenom sig. Ser du ingen sådan, eller om den är av, så har säkringen gått.
van Caine Postat 9 september 2017 Postat 9 september 2017 Varför ändrade du den från första början? Den switchen är ju inte precis gjord för att vara medgörlig, så det måste ju vart meckigt redan som det var.
Claes Holmerup Postat 10 september 2017 Postat 10 september 2017 I bästa fall har säkringarna gått, men har du otur, så kan du ha lyckats blåsa nätdelarna. Det brukar inte gå längre än till nätdelen om man gör sådant, så filter och förstärkarsteg är med största sannolikhet ok.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.