Jump to content
Annons

Hur bra är låten?  

12 röster

1. 1. Hur bra är låten?

• Skitbra
      1
    • Okej
      4
    • Melodifestivalen nästa...
      0
    • Inte så jävla bra faktiskt
      3
    • Kass
      1
    • Skjut er själva
      0

Recommended Posts

Annons
Postat

[in my ears]

Softa mer på versen ta ner allt efter introt och sången får gärna vara mer relaxad...sedan bär det iväg med några[i mina öron]rätt så konstruerade harmonier(försök att få känslan att välja följden) för att sedan tillbaka till versen som jag fortfarande vill ha laidback:are

skippa överkörstämman i refrängen och kläm in en stämma till i refrängen,, gärna stor sekundstämma . kommer att låta smäcktajt om det funkar ...annars ganska ok låt[in my ears] 😱😱

Edit: bara min högst personliga uppfattning

Postat

tack.

Ska passa på att säga att låten är inspelad i replokalen så nivåerna är inte alls bra... ska fixa till det så fort det hinns med.

//Döner

Postat (redigerat)

Lystnade på miss easy.

Sången låter inte så kul faktiskt. Lite på gränsen till falskt.

Konstigt arrangemang. låter varken eller på något underligt sätt. Visst en treminuters popdänga, problemet är att man har hört det förut och hört det mycket bättre. Harmonierna är inte dåliga, men de borde gå att utveckla. Orgeln tar alldeles för mycket plats tycker jag. Jag skuklle arbeta mer med arrangemanget. 😄

edit: det var inte dåligt eller så bara lite intetsägande. Man kan ana en potential till något som skulle kunna bli mycket bättre bara.

Redigerat av Egghuvud
Postat

låter ganska falskt i sången på "without jeans" 🙂 . Speciellt i början! Men annars ganska goa låtar

Postat

Jag håller både med och inte om föregående talare...

Din ledstämma (sången) är helt ok, riktigt bra faktiskt. Stämmorna är inte lika klockrena, skulle nog vilja ha fler, och sedan lite lägre mixade. Fast då måste du ju sätta alla bra vill säga...

Sen, vad är det för orgel (låter riktigt najs), gissar på B4... 😳

Postat (redigerat)

Vi har knappt mixat låtarna alls, hela projektet bygger i princip på att vi gillar att spela in.

Ingen låt har tagit längre än några timmar att göra från scratch.

Givetvis en B4!

// John, medioker sångare och textförfattare.

Redigerat av Naskur
Postat
gärna stor sekundstämma . kommer att låta smäcktajt om det funkar

Stor sekundstämmna? :rolleyes: Skulle verkligen det låta bra? Eller menar du tersstämma?

Postat

Sjysst låt, tycker jag. Men i mina öron käns höjningen i sista refrängen lite konstig... eventuellt beror det på en något sned ton i sången, men det blir liksom inget klimax, eller energihöjning eller vad man nu säger.

Postat

Det kan du ha rätt i, det är ganska platt, ska klippa och klistra lite i helgen.

Postat

Skulle bli väldigt tacksam om nån hade ett par konkreta förslag till ändringar

och/eller tillägg till Miss Easy. Jag kommer inte på något bra, sången ska läggas om,

både lead och körer, men det vore kul om nån hade förslag på något annat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.