Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har problem med att ljudet lägger av efter en stunds användande.

Har cubase le 9

Alla alla staplar rör sig men jag hör inget i hörlurarna.....

Någon idé?

PS har kollat routingen på både f3 och f4

När jag startar om så funkar ljudet igen

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Förmodligen är det ett ljudkortsproblem. Vad har du för ljudkort?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har du uppdaterat drivrutinerna?

pme (oregistrerad)
Postat

Har Komplete Audio 6

Har precis installerat dom men men kanske borde installera om allt ?

Har du tankat ner dem från nätet så borde de vara färska. Vad har du för dator?

Har du flera grejer installerat på usb? Det är inte ovanligt att en del datorer

inte har tillräckligt med ström eller att man har för många usb enheter som drar mycket ström.

Postat

Tjenare!

Avinstallerade alla ljudkortets drivrutiner och installerade om allt ...

Nu verkar det vara mer stabilt ..... inte krashat en gång ....

Vi får se

Kan det vara så enkelt ?

Tack för svar ...

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Återstå att se. Annars får du återkomma.

Postat

nej mitt nätagregat skall kara av allt ... har ett 750, hela datorn drar kanske 450W ... har Midi keybord, mus, tangentbord, skärm ljudkort ....

Skall inte vara något som drar för mycket på usb sidan, tror att det är någon inställning eller något liknande.... 

Annars får det bli mixcraft .... fan att inte cubase skall vara stabilt .... kanske skall avinstallera cubase eller liknande ... 

Vad tror härskapet ?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det är knappast Cubase som är problemet. Har du kollat på NI's forum eller på nätet överlag om andra har samma problem med kortet? Har du kollat i enhetshanteraren så du inte har någon konflikt?

Postat

Det verkar tyvärr vara rätt många som har problem med det ljudkortet. Googla på Komplete Audio 6 och dropouts...

Vilket OS kör du?

Postat

Måste tyvärr meddela att det var Cubase som var problemet .......

Avinstallerade Cubase och installerade det igen och då blev allt bra har suttit 2 timmar och grejjat och allt har flytit på bra .....

Kunde max sitta i 10-20 min innan det la av .... något var inte bra med installationen ..... 

Men nu funkar det prima tack för all hjälp (Svaren fick mig och tänka till vad jag borde göra)

Tackar 

Postat

Har ett Komplete Audio 6. Ibland kan det tjura. Jag brukar dra ur USB-sladden till ljudkortet och plugga in det igen så är allt OK igen. Vet inte om det var så i detta fall, men det kan vara användbar info hursomhelst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.