Chillsneider Postat 25 augusti 2017 Postat 25 augusti 2017 (redigerat) Som rubriken lyder "Vilka Vst synthar använder folk här till sina EDM produktioner? " Redigerat 25 augusti 2017 av Chillsneider
MJInc Postat 26 augusti 2017 Postat 26 augusti 2017 Efter att Reason öppnat upp för VST så har det blivit väldigt mycket Sylenth1, Dune 2 och Synthmaster. Tycker alla 3 är extremt bra ljudmässigt för EDM/Trance/House och väldigt snälla mot CPU:n. //Micke.....
JohnRick Postat 27 augusti 2017 Postat 27 augusti 2017 (redigerat) Har ingen aning om vilka de använder – men de borde använda Diva och Spire. Funkar det för Armin van Buuren funkar det säkert för gemene man. Redigerat 27 augusti 2017 av JohnRick
Cathrine Postat 27 augusti 2017 Postat 27 augusti 2017 Jag kör mycket Native Intruments (numera 11 Komplete) och lite waves samt Cakewalks egna. Syntarna jag mest använder är: Z3ta 2, Massive, Absynth, Codex, Rounds, SI-Strings, Kontakt 5 Strings, TruePianos, Ultra Analog, UVI Sweepmachine, BigKick, FM8, Orchesteral Companion, Xpand!, Breaktweaker. ☺️ Favoriterna är just nu Codex (Waves), Xpand! och Breaktweaker. 🥰
Vesuvius Postat 28 augusti 2017 Postat 28 augusti 2017 Finns det några gratissyntar som funkar bra till detta?
drloop (oregistrerad) Postat 28 augusti 2017 Postat 28 augusti 2017 (redigerat) Finns det några gratissyntar som funkar bra till detta? Om du har koll på hur man gör syntljud och effekter så är följande gratis syntar gångbara. Synth1 OBXD Dexed PG-8X Finns fler, men dessa använder jag ibland, gärna stackade med varandra. Redigerat 28 augusti 2017 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.