Jump to content
Annons

Programmera trummor i Pro tools

Recommended Posts

Metalmaniac (oregistrerad)
Postat

Tja!

Undrar om någon vet något bra sätt att programmera trummor i Pro Tools?

Går detta utan någon slags extern hårdvara så som klaviatur eller trummaskin etc.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Det går självklart att rita in men jag skulle rekommendera att du skaffade någon klaviatur eller varför inte M-audios Trigger finger. Annars finns det alltid midifiler att ladda ner från nätet...

Postat

Är inte direkt på svårt att rita in slaget dock.. Ställ in gridläge och rita in en grundtakt.. därefter kan du duplicera och göra dina variationer efter hand...

Postat

Nu är jag ju inte helt objektiv eftersom jag varit med och tagit fram pluggen men testa groove agent 2, där har du de flesta stilar att tillgå.

Jag rek. även DFHS men har du en mindre kraftfull dator är det nog G.A. som gäller.

Jag kör den på min gamla trötta skoldator i musikundervisningen utan problem.

Kör du pro tools (som jag) tror jag att du kan lösa detta med FX exapnasions VST to RTA.

(Någon som har bättre koll på det ?)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.