Bbenderman Postat 16 augusti 2017 Postat 16 augusti 2017 (redigerat) Behöver exportera projektet skrev typ så här på ett annat forum Hjälp med att spela gitarrsolon mixning,gör vad ni vill får vi se vem som lyckas bäst så här låter det nu https://m.youtube.com/watch?v=bBuam91q1ss Här är filen för er som har logic ladda hem den 136gb Hoppas någon på detta forum också har lust att mixa spela hoppas på det i alla fall(-; https://www.dropbox.com/s/u9sawgkxycro3wc/i%20can%20stand%20it%20anymore%28f%C3%B6r%20Ljudbojen.logicx.zip?dl=0 problemet är mitt logic kan inte eportera OMF-fil Har försökt att Eportera spåren för sig själva men då jag har spår som startar kanske efter30sec en minut osv startas allamsamridigtn Logic ett trumspel saknas så undrar hur jag ska göra eller on någon fixar detta som kan Jag ville ha hjälp med ett projekt och Många vill testa å göra sin version av låten Jag blev glad men så kommer problemet. Alla verkar köra PC och andra program Bandet skulle spela in några egna låtar. Sångaren var enda som verkade vara sugen Jag är solo gitarrist och väntade och väntade men ingen bandmedlem dök upp. Så gav mig fan på att spela in alla instrument själv. Det blev lite för mycket då jag fick börja lära mig spela orgel Bas verkar enkelt men fan så svårt att få tajt. Så när jag väl skulle lägga gitarren hade jag tröttnat på låten efter mååånga omtagningar av basen orgel. så slasken av gitarrsolon och komp ligger nu kvar. Redigerat 17 augusti 2017 av Bbenderman
drloop (oregistrerad) Postat 17 augusti 2017 Postat 17 augusti 2017 Export all tracks as audiofile är bästa sättet att exportera ett projekt. OMF funkar så där, enklast bäst är bara audiofiler. Dessutom hoppas jag inte att projektet är 136GB stort, har du spelat in på 384kHz och 64 bitar?
Gäst Postat 17 augusti 2017 Postat 17 augusti 2017 Jag gjorde en version där jag toastade lite och mixade upp den: https://soundcloud.com/user-509110334/i-can-stand-it-anymore-featuring-bad-advice Det blev fan bra…
Gäst Postat 17 augusti 2017 Postat 17 augusti 2017 Export all tracks as audiofile är bästa sättet att exportera ett projekt. OMF funkar så där, enklast bäst är bara audiofiler. Dessutom hoppas jag inte att projektet är 136GB stort, har du spelat in på 384kHz och 64 bitar? Det brukar bli större när man har ...audio. :-)
drloop (oregistrerad) Postat 17 augusti 2017 Postat 17 augusti 2017 (redigerat) Det brukar bli större när man har ...audio. :-) Om låten är inspelad på 192kHz och 24 bitar så har den i så fall 1700 spår om det är 136GB stort projekt (4 minuter lång också) . Känns lite i mesta laget för en rocklåt. 🙂 Redigerat 17 augusti 2017 av drloop
Bbenderman Postat 21 augusti 2017 Trådstartare Postat 21 augusti 2017 (redigerat) Tack jädrans bra gjort fräscht å modernt! Precis vad jag letade efter. Något som ger låten liv å tyngd.Jag har SoundCloud där gillas den men du har tänkt som en producent låtan ska gillas av en större skara. Datorn har mig ovetandes laddat upp denna sången på SoundCloud,många gånger? Itunes laddade upp den varje gång jag mixade ned den. förstår mig inte alls på hur deras radio fungerar å absolut inte hur de sprider sitt matrial,mina versioner spelas i å gillas i en pytte liten kategori.Du får all kredit producent å mixning Bulan records,Sprid den vidare och kolla av om den gillasTackMaila mig bogrannilsson@gmail.comVill genast byta ut min version på youtube osv. Jag gjorde en version där jag toastade lite och mixade upp den:https://soundcloud.com/user-509110334/i-can-stand-it-anymore-featuring-bad-adviceDet blev fan bra… Redigerat 21 augusti 2017 av Bbenderman
Bbenderman Postat 21 augusti 2017 Trådstartare Postat 21 augusti 2017 Jag har testat Export all tracks as audiofile Men jag har klippt ganska mycket så det är bara bas och trummor som startar från 0 Sedan är alla mellanrum bortklippta i spåren. Så audio filerna startar från 0 när jag exporterar. omöjligt å sitta å,dra dessa så de hamnar rätt. 130mb ska det så klart vara (-:
drloop (oregistrerad) Postat 22 augusti 2017 Postat 22 augusti 2017 Om du importerar filerna i ett nytt projekt ligger inte all musik i takt? Du skall inte behöva redigera någonting.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.