Jump to content
Annons

40 år idag

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
Postat

Nog är han värd en liten tanke idag.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Bra sångröst men annars överskattad. Var väl bra för sin tid men idag...nä. Samma sak med Beatles.

Postat

Bra sångröst men annars överskattad. Var väl bra för sin tid men idag...nä. Samma sak med Beatles.

Vilka är dina favoriter?

Jag tycker att Elvis största insats är att han bidrog till rockens genombrott, Det behövdes en snygg vit kille, Bill Haley var bra, men för ful.

Postat

Elvis fördärv var väl att han var mer intresserad av att göra film än av att spela in musik.

Det är en lång räcka år från sextiotalet när den enda musik han gav ut var filmmusik från halvtaskiga filmer.

Postat

Meh. Gillade honom aldrig över huvud taget. Mercury's 40-åriga dödsdag kommer dock, när den dagen kommer, kännas. Där hade vi en röst som är värd att minnas.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Meh. Gillade honom aldrig över huvud taget. Mercury's 40-åriga dödsdag kommer dock, när den dagen kommer, kännas. Där hade vi en röst som är värd att minnas.

Om någon var kung så var det han. Dessutom skrev han låtar till skillnad mot Elvis.

Postat

2031?

Postat

Härligt att förståsigpåarna har hoppat in i tråden och förklarat hur det egentligen ligger till... 😄 :D

Hur ligger det till? Tycker att det finnas en del rätt korkade inlägg här.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Vad då, för att vissa av oss aldrig tyckt Elvis varit så märkvärdig så är man korkad? Ja du verka ju vara en väldigt intelligent person du själv :rolleyes:

Postat

Vad då, för att vissa av oss aldrig tyckt Elvis varit så märkvärdig så är man korkad? Ja du verka ju vara en väldigt intelligent person du själv :rolleyes:

Jag är lika smart som huvuddelen av mänskligheten som håller Elvis högt. Du är en mer udda person som sätter Freddie Mercury före honom. 

Postat

Om någon var kung så var det han. Dessutom skrev han låtar till skillnad mot Elvis.

Damn right. Queen är inte nödvändigtvis min absoluta favoritgrupp, även om de absolut ligger på toppen, men Mercury är tveklöst den bästa manliga sångare jag någonsin hört!

Presley tyckte jag bara var tråkig & enformig.

Postat

2031?

Yep. Den 24 November 2031 kommer det spelas feta mängder Queen i huset. Gott om tid till förberedelser dock.

Postat

Jag är lika smart som huvuddelen av mänskligheten som håller Elvis högt. Du är en mer udda person som sätter Freddie Mercury före honom. 

Detta uttalande är inte till din fördel. Ingen form av fanatism talar till fördel för en sån inställning.

Postat

Han var kungen av musik 🙂😉🙂

Postat

Och jag som trodde att ironin var uppenbar... 😄

Postat

"-Piloten har dött. Har vi en bandymålvakt som kan landa planet?"

Vad fan har Freddy Kvicksilver med Elvis bortgång att göra?
ALLA får sin 40e "årsbortgång"!

Men visst om vi nu ska snacka om en helt annan sångares bortgång så visst. Tycker han sjöng jävligt bra men skrev fjompig strutsmusik!
Den ENDA låten med Queen som jag tycker är okej är Breakthrough, och det är partiet vid distmackorna som läggs på refrängen. Där ylar han ju skitbra! För övrigt så låter det kamelpenis om resten...
Sen var det kul med Hetfield som vrålade sönder Stone Cold Crazy på Feddys hyllningskonsert på Wembley 1992...
Tony Iommy undrade nog mest vart fan han var... 😆

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det finns ingen världens bästa sångare det är bara tycke och smak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.