Gäst Postat 11 augusti 2017 Postat 11 augusti 2017 Hej allihopa!Jag har bestämt mig för att införskaffa ett preamp mellan mikrofon och ljudkort.Vad jag undrar är vilken typ utav kabel jag skall ansluta mellan mitt Behringer Ultragain Pro MIC2200 preamp och mitt Roland Super UA ljudkort?Skulle någon kunna förklara enkelt hur jag skall koppla ihop dessa samt länka till en sådan typ utav kabel som behövs? Mycket tacksam för svar och jag önskar er allihopa en fin helg 😎
Gäst Postat 11 augusti 2017 Postat 11 augusti 2017 (redigerat) Rätta mig någon om jag är helt ute och cyklar, men vad jag förstår det som så är det en balanserad XLR (hona) till TRS kabel som skall kopplas mellan preamp och ljudkort? Kan någon bekräfta om detta stämmer? (se bild nedan) Redigerat 11 augusti 2017 av andreaswoller
Jayway Postat 11 augusti 2017 Postat 11 augusti 2017 Hej! Ja, den kabeln kommer att funka, och du kopplar den till line-in på Roland-ljudkortet. Du skulle även kunna använda en TRS-till-TRS-kabel ("balanserad telekabel") och köra via teleutgången på preampen. OBS att du dock bara kommer att kunna koppla in en av kanalerna från preampen till ljudkortet. 🙂
Gäst Postat 11 augusti 2017 Postat 11 augusti 2017 Hej! Ja, den kabeln kommer att funka, och du kopplar den till line-in på Roland-ljudkortet. Du skulle även kunna använda en TRS-till-TRS-kabel ("balanserad telekabel") och köra via teleutgången på preampen. OBS att du dock bara kommer att kunna koppla in en av kanalerna från preampen till ljudkortet. 🙂 Stort tack för ditt svar och jag önskar dig en fortsatt trevlig natt 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.