Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har Àntligen skaffat mig en preamp, Focusrite ISA One, men har nu tvÄ funderingar.. Hur kopplar jag den till ljudkortet? Har ett TC Electronic Twin Impact ljudkort med en liten inbyggd preamp, som inte varit tillrÀcklig. NÄgon som kÀnner till hur jag skall stÀlla in preampen i ljudkortet, sÄ det inte blir "kaka pÄ kaka"? Tack pÄ förhand!

/Micke

Annons
Postat

Koppla förstÀrkaren via line out till en ingÄng pÄ baksidan av ljudkortet, line-in. Sen ska det bara vara att köra!

Postat

Tack Van Caine, men kÀnner mig inte helt 100 ÀndÄ, sÄ hÀr ser den ut bak. Ser ut som att det skall vara en Xlr-kabel?

https://www.4sound.se/studio/preamps/focusrite-isa-one

DÄ behöver du en XLR hona till TRS hane, balanserad kabel.

In till ljudkortet ska vara Tele. Om du anvÀnder XLR in dÀr, sÄ kommer du till micpreampen i ljudkortet - och det Àr inte bra.

Postat

Tack Claes, har testad koppla Xlr i main o/p pÄ preampen till input line in med en balanserad tele nu. Allt fungerar, men gÄr inte att spela in. Blir bara ett rakt strÀck.. Har köpt den begagnat, nÄgon som kÀnner till om den mÄste installeras till datorn? Fick ingen mjukvara med den.

Postat

SjÀlva pre-ampen behövs ingen mjukvara till, men sannolikt mÄste du vÀlja en ingÄng pÄ ljudkortet. Har det mÄnne en kontrollpanel?

Postat

Tack van Cain  🙂 löst nu, hade visst glömt Ă€ndra input i Logic. Gott, lĂ„ter klart bĂ€ttre med en riktig preamp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.