Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Två gamla band (från canada tydligen) som jag aldrig hört förut och jag är nog rätt glad för det också faktiskt om jag ska vara ärlig. Såg en tråd på ett konkurrerande forum där man lovprisar dom och jag tycker dom suger så in i norden hårt så man undrar om det verkligen är på allvar.
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Varför skulle det inte vara på allvar? Konstigt resonemang. Alla har sina smaker. Nej jag har aldrig gillat något av dem två. Geddy Lee i Rush måste vara en av de värsta irriterande sångarna. Mår illa bara jag hör hans gälla röst. Men båda banden har hållit på sen 70-talet och har stor skara fans. Må vara att de aldrig blivit stora i Sverige. Hur det ser ut i övriga europa vet jag inte. Sen bryr jag mig inte heller.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Ja säg det, konstigare att man gillar än ifrågasätter, ja verkligen. Det struntar jag i. Men nog fan är det konstigt hur baken kan va så delad.
Top Floor Studios Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jag säger som jag alltid gör; hur kan man orka diskutera musik man inte gillar? 2
JohnRick Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jag skriver här mest för att jag är chockad över att Rush är ett nytt band för någon:) Men alla gillar inte Peart & Co förstås. Kolla in Kansas!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jo jag är gammal nog och jo jag förundras över hur märklig smaken kan vara och jo jag tänker nog fortsätta att uttrycka mig om sånt jag vill hur märkligt man än må tycka att det är.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 (redigerat) Nä det går inte att länka till låten från plattan Redigerat 24 juni 2017 av Burnin Sven
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jo jag är gammal nog och jo jag förundras över hur märklig smaken kan vara och jo jag tänker nog fortsätta att uttrycka mig om sånt jag vill hur märkligt man än må tycka att det är. Du verkar vara riktigt grinig idag. För mycket alkohol igår och ingen mutta?
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Nä tvärt om döhårt sjäkv då hehe Yes britta det finns här också har lagt märke till det men tack för tipset
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 (redigerat) http://www.soundclick.com/_mobileFrame.cfm?bandID=189508 Här är hela min så kallade låtskatt kräks på, jag kan rekommendera 1945 returning call 1995 and back Redigerat 24 juni 2017 av Burnin Sven
Claes Holmerup Postat 25 juni 2017 Postat 25 juni 2017 Rush har jag aldrig förstått mig på hur folk kan gilla - men SAGA är utan tvekan ett av mina favoritband! <3
glenna Postat 27 juni 2017 Postat 27 juni 2017 Kunde inte låta bli att tycka till... Saga "var" - enligt mig - ett fantastiskt studioband med blandad kompott, men med några riktigt bra låtar som jag gärna lyssnar på. Rush sålde bra i USA och har kanske 5 st lyssningsbara låtar, - resten tycker jag är mest skit och dåliga inspelningar.
KillwithSkill Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 (redigerat) Både Rush och Saga är speciella band. Men det är ju ingenting i jämförelse med Jethro Tull när det kommer till dåtidens "progressiva" hittepå.. Redigerat 28 juni 2017 av KillwithSkill
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 29 juni 2017 Postat 29 juni 2017 Märklig tråd. :-) Rush är ju fantastiska även om jag kan hålla med om att Geddy Lees röstläge är jobbigt högt ibland. Tre fantastiska musiker som levererar lite mer komplex musik än vad de flesta orkar med. Saga har väl ett intro iaf som heter duga. Vill minnas att Dokument Utifrån använde det som signatur på åttiotalet. https://youtu.be/TMzlfd6FinI
joachime Postat 29 juni 2017 Postat 29 juni 2017 Personligen är jag nog svag för "hittepået". Tycker den tidiga progressiva musiken ofta är roligare att lyssna på än det som produceras inom genren (och subgenres) nuförtiden. Även om dagen musiker kan vara snäppet vassare.
Bream Postat 3 juli 2017 Postat 3 juli 2017 Ja, smaken kan helt klart vara olika. Men med Rush är det väl också så att de har gjort rätt många skivor, i rätt olika stilar. Har man råkat höra någon skiva i en stil man inte gillar kanske man tror att de alltid låter så. Hur som helst, själv tycker jag att de har en del otroligt bra skivor, t.ex. A Farewell to Kings. Sen är också Rushs allra första skiva ("Rush") lite intressant, för den är också bra och dessutom lite enklare och rakare än de andra skivorna. Ifall man nu gillar det. Det är också en annan trummis där. (Saga däremot har jag själv inte så bra koll på, men det lilla jag hört har jag inte fastnat så jättemycket för.)
DionHarris Postat 4 juli 2017 Postat 4 juli 2017 Både Rush och Saga är speciella band. Men det är ju ingenting i jämförelse med Jethro Tull när det kommer till dåtidens "progressiva" hittepå.. Hahaha, ja Jethro Tull, herregud alltså. Däremot, tycker jag att många grupper och band har gjort en och annan bra platta. Rush album: 2112, Fly by Night och Permanent Waves är riktigt bra.
Wernborg Postat 4 juli 2017 Postat 4 juli 2017 (redigerat) Älskar både Rush och Saga. Rush fram till 1990 ungefär, sen är det mesta upprepning och ointressant. Sista (?) plattan undantaget, den är helt ok. Samma med Saga. Fantastisk musik fram till Wildest dreams 1987. De är nog ännu tröttare än Rush på sina senare alster. Live däremot vinner Saga lätt över Rush om vi pratar nutid. De är helt makalöst bra live, och ska ut på avskedsturné i höst. Biljett inköpt 😄 Fast jämföra Rush och Saga går ju inte riktigt. Rush är progressiva och riktigt tekniska musiker. Saga är pop i sammanhanget. Men jag gillar båda 🙂 Men idag har jag lyssnat på Tom Waits, Gun's Roses och Pink Floyd 😆 Det är som Stenmark säger, inte lätt att förklara för den som int begrip. Redigerat 4 juli 2017 av Wernborg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.