Harman (oregistrerad) Postat 27 april 2005 Postat 27 april 2005 Musiken i Metroid Prime till GC är ofattbart bra. Bara själva meny-låten är så fruktansvärt bra och musiken håller grym klass genom hela spelet. Det höjer spelet ofattbart mycket och är för övrigt bästa spelet på länge.
Pluffo Postat 27 april 2005 Postat 27 april 2005 Ja visst! Introt till Red Alert är nog den fetaste låten någonsin 😉
Katla (oregistrerad) Postat 27 april 2005 Postat 27 april 2005 Musik till äldre spel håller ofta bättre klass rent melodimässigt enligt mitt tycke. Idag fungerar mer än hälften utav musiken i ett spel som en atmosfärsskapare. För mig är fortfarande Koji Kondo och Hip Tanaka kungar. De delar förstaplatsen tillsammans med de anonyma musiker som Capcom hade anställda vid tiden för de tre första Mega Man spelen. Även Masato Nakamuras musik till Sonic spelen (Mega Drive) är grym och Konami har också haft en del bra låtar i sina spel (Super Castlevania IV t.ex.) Bra musik till nyare spel tycker equinoxe är: The Legend of Zelda - Ocarina of Time, Wind Waker Silent Hill 2 & 3 Splinter Cell serien Metroid Prime Hitman 2 - Silent Assassin Max Payne 2
nkai Postat 27 april 2005 Postat 27 april 2005 Får väl slänga in Monkey Island-serien här också då för välljudande musik.
Holmqvist Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Får väl slänga in Monkey Island-serien här också då för välljudande musik. Håller med! 😆 Konstigt att de inte är fler äventyrsspel i den här tråden, de har nog generellt sett bäst musik.. Fler spel som är grym musik i är: Grim Fandango och The Last Express (som inte har bakgrundsmusik hela tiden, men som innehåller en konsert med flygel och violin!) / Jacob
Tokas Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Får väl slänga in Monkey Island-serien här också då för välljudande musik. Hur kunde jag glömma dem?? Jag skäms...
speed-focus Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Nu skrev jag iochförsig intersubjektiv lögn. Självklart förstår jag och accepterar att du har en klar åsikt i frågan. Men jag tror helt enkelt bara att du har spelat fel spel. Det finns fortfarande bra och nynnvänlig musik i dagens spel. Jag själv kommer iallafall att nynna på melodierna i Jet set radio, Shenmue, Sonic Adventures och Parappa the rapper om 15 år. Jag trodde att jag var hyfsat allmänbildad, men jag måste ha missförstått vad du menade med intersubjektiv. Det är möjligt att jag spelat fel spel, har inget och har aldrig haft något tv-spel så jag har ju säkert missat en hel del. Hursomhelst, "war has never been so much fun" från cannon fodder är nog den roligaste spellåten jag hört.
laslo Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Till nya Splinter Cell - Chaos Theory har Amon Tobin gjort hela soundtracket. Mörkt, läskigt och jävligt bra. Annars brukar Wipeout-spelen ha bra musik.
D Vibe Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Doom III har ingen musik, men väl så läskiga, stressiga och stämningsfulla bakgrundsljudmattor ... Det är de som bygger upp mkt av den skrämmande stämningen i spelet... /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.