Neko Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Växjö-trakten, precis som Debree, insolitus och ketri + några till. Om du är intresserad kan jag hojta till när nästa IRL träff går av stapeln. Om det inte var för att jag flängde runt så mycket just nu så skulle jag ha råd att vara med på en sån rätt snart. Börjar bli dags. I övrigt: Välkommen!
EngelholmAudio Postat 3 maj 2005 Trådstartare Postat 3 maj 2005 Växjö-trakten, precis som Debree, insolitus och ketri + några till. Om du är intresserad kan jag hojta till när nästa IRL träff går av stapeln. Om det inte var för att jag flängde runt så mycket just nu så skulle jag ha råd att vara med på en sån rätt snart. Börjar bli dags. I övrigt: Välkommen! Kan bara säga tack! 😄 Ser fram emot en träff IRL. Vore mycket spännande...
EngelholmAudio Postat 8 september 2008 Trådstartare Postat 8 september 2008 Fler från Blekinge/Småland/Öland? Mycket vatten har runnit under broarna sedan dessa inlägg!
Hellpig Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Så Sant som det är sagt! Här är en som bor i Växjö för närvarande.
Memphis Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 (redigerat) Tja, gammal tråd men välkommen. 😄 Jag byggde en rolig högtalare en gång när jag var liten pojk: En låda med element på var sin sida. Högtalarlådan stod på en annan låda och mellan dem fanns en stople vilket gjorde att lådan kunde snurra runt och själva grejen var att göra en lösning så man kunde snurra hötalaren utan att sladden snurrade ihop sig. Så jag gjorde två cirkulära skenor på den understa lådan dit sladden från sterion kopplades och två böjda skenor från högtalarlådan som gled emot dessa och från dessa drog jag kabeln till högtalarelementen. Signalen gick då igenom och sladden snurrade inte ihop sig. 😄 Hängde nån med? 🙁 Kanske finns en sån idag? På tal om att bygga högtalare alltså. 😛 Mvh Mmphis Redigerat 8 september 2008 av Memphis
EngelholmAudio Postat 24 september 2008 Trådstartare Postat 24 september 2008 Tja, gammal tråd men välkommen. 🙂 Jag byggde en rolig högtalare en gång när jag var liten pojk: En låda med element på var sin sida. Högtalarlådan stod på en annan låda och mellan dem fanns en stople vilket gjorde att lådan kunde snurra runt och själva grejen var att göra en lösning så man kunde snurra hötalaren utan att sladden snurrade ihop sig. Så jag gjorde två cirkulära skenor på den understa lådan dit sladden från sterion kopplades och två böjda skenor från högtalarlådan som gled emot dessa och från dessa drog jag kabeln till högtalarelementen. Signalen gick då igenom och sladden snurrade inte ihop sig. 😄 Hängde nån med? 😉 Kanske finns en sån idag? På tal om att bygga högtalare alltså. 😎 Mvh Mmphis Känns som att lösningen är precis samma som dom gamla klassiska bilbanorna! 😄 Två mjuka ledare mot två metall-lister som utgjorde + och -.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.