Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!   Jag har skaffat Halion 3 och försöker få det att funka inne i Cubase 8 som ett VST Instrument likväl som Superior Drummer och Halion 2. Men Halion 3 dyker inte upp i Cubase....däremot går det att köra standalone.  Ngn som vet hur man får in Halion 3 inne i Cubase 8 så att det kommer in vid varje midispår.  Där har jag ju mina andra VSTinstrument dock inte Halion 3.  Tacksam för tips!!

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Om du går in och kollar i plugin manager, finns den där då?

Postat

Svar nej...det är lite mer komplicerat...har varit inne på Steinberg o kollat...det är tydligen så att när man skall installera Halion 3 så skall man avinstallera Halion1/2...orsak:  de använder samma .dll.....Cubase kan inte skilja på programmen....men det är egendomligt eftersom om man uppdaterar från Halion 2 till Halion 5 så finns Halion 2 i Halion 5!    Har nu via mail kontakt med Steinberg om detta....problemet är ju om man vill behålla olika instrument från Halion 2  så går det inte...programmen kan inte jobba tillsammans eftersom de har samma .dll. Lite knepigt!!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Knepigt. Är glad att jag kör Kontakt istället.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.