magnus83 Postat 7 juli 2017 Postat 7 juli 2017 Jag gissar på troll........annars blir jag rädd........ 2
Piccazzo Postat 8 juli 2017 Postat 8 juli 2017 Stäng/radera av Midiautomation på spåret. Kopiera noterna till ett nytt spår och sätt en annan pianoplugg där Rita om Automationen Mixa om låten Gör volym-automation på spårets kanal istället för direkt i midin. Skaffa ett par Focal SM9 eller Barefoot MM27 istället för dina Soundblaster högtalare ,inga andra högtalare kommer göra någon skillnad.
Musiker81 Postat 8 juli 2017 Trådstartare Postat 8 juli 2017 (redigerat) Ja inte köper jag ett par monitorer för 60 000 kr. Jag funderar på att köpa ett par Genelec för 10 000 kr. Redigerat 8 juli 2017 av Musiker81
Claes Holmerup Postat 8 juli 2017 Postat 8 juli 2017 Ja inte köper jag ett par monitorer för 60 000 kr. Jag funderar på att köpa ett par Genelec för 10 000 kr. Om du inte får ordning på grundproblemet så kommer inga monitorer i världen att hjälpa dig. Har du en mix du kan visa, så att folk kan få lite hum om vad som går snett?
Musiker81 Postat 8 juli 2017 Trådstartare Postat 8 juli 2017 (redigerat) Däromkring i samband med att jag bytte databord så gick mitt dyra workstationmoderkort sönder så jag lämnande in datorn hos en dataservice och dom satte in ett billigt moderkort för 1000 kr och det gamla kostade 3200 kr. Kan det vara det som är felet att det är ett billigt moderkort och att det inte är kompatibelt med pianopluggen eller att det inte är kompatibelt med nåt annat. Redigerat 8 juli 2017 av Musiker81
Musiker81 Postat 9 juli 2017 Trådstartare Postat 9 juli 2017 Problemet är hittills mest på en låt men i stora hela verkar det vara på alla faktiskt.
Musiker81 Postat 9 juli 2017 Trådstartare Postat 9 juli 2017 Vilket av dom här två grejerna skulle lösa problemet. Byta moderkort i datorn eller köpa bättre monitorer.
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 juli 2017 Postat 9 juli 2017 Alltså ärligt talat, antingen är du pantad eller så driver du med oss.
Musiker81 Postat 9 juli 2017 Trådstartare Postat 9 juli 2017 Det ni skriver verkar ju inte heller vara så jävla bra
Claes Holmerup Postat 10 juli 2017 Postat 10 juli 2017 Problemet är hittills mest på en låt men i stora hela verkar det vara på alla faktiskt. Mest på en låt, men verkar vara på alla?!? Kolla upp hur det egentligen ligger till. Testa också att göra en ny låt från scratch och se hur det blir då. Vilket av dom här två grejerna skulle lösa problemet. Byta moderkort i datorn eller köpa bättre monitorer. Inget av det. Kolla upp vad som är fel. Innan du har hittat det, så kommer inga nya prylar i världen hjälpa dig.
Musiker81 Postat 10 juli 2017 Trådstartare Postat 10 juli 2017 Jag har testat att göra en av låtarna från början. Men även då vart det för starka midiackord. Alltså att velocitystaplarna för ackorden nästan helt var i taket. Jag börjar tro att felet kan ha nåt att göra med att digitalpianot föll i golvet för länge sen. Fast å andra sidan midit i dom gamla låtarna är ju inspelad för länge sen så då kanske inte digitalpianot var trasigt då men samtidigt så när man spelar om midit i låtarna från början så borde ju allt bli bra för att jag har helt annan version nu på musikprogrammet och pianopluggen plus att jag har ett nyare RMEljudkort. Så just nu tror jag att det är digitalpianot som är lite trasigt eller vad tror du Claes.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.