Lewin88 Postat 29 april 2017 Postat 29 april 2017 Tja! Som rubriken lyder så har jag helt plötsligt förlorat möjligheten att höra eller att spela in gitarr i cubase. Jag kör i Cubase 5 Har Focusrite Saffire 6 USB Ljudkort EZdrummer på trummor Kontakt 5 Vst på Bass Guitar Rig 5 på gitarr Rullade på som vanligt dagen innan, men nu när jag startade datorn och satte igång cubase så funkar inget. Tidigare har jag helt plötsligt fått "slowdowns" i ca 7 sec innan ljudet rullar på som vanligt, brydde mig inte så mycket om det, kan det ha bidragit? När jag startar Guitar rig 5 i skrivbordet så får jag inte heller ljud, måste vara något med ljudkortet men jag får ju ljud från datorn i övrigt? När jag går in i devices och ställer om till ASIO DirectX Full Duplex Driver så får jag ljud i allt som vanligt, men jag kan ju inte spela in gitarr då grrr!! Jag är helt lost, kan det vara ljudkortet som har brakat på något sätt? Alla lampor lyser, får cleant ljud i skrivbordet på gitarren. Har bytt USB port på ljudetkortet också utan framgång, radera drivrutinerna till ljudkortet utan att det funka heller. Funktionen att rulla tillbaka datorn några dagar är inte möjligt, har inte gjort någon kopia. Kan det vara någon uppdatering i windows som spökar? Kollade där men jag har inte uppdaterat något på ett tag. SNÄLLA HJÄLP MIG!
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 april 2017 Postat 29 april 2017 C5? Förstås den enda crackade verisionen och andledningen att någon använder en så gammal version idag.
Lewin88 Postat 29 april 2017 Trådstartare Postat 29 april 2017 C5? Förstås den enda crackade verisionen och andledningen att någon använder en så gammal version ida Du tror alltså att Cubase 5 är problemet? Men då undrar jag varför det har funkat för mig i 5 år tills nu?
Lewin88 Postat 29 april 2017 Trådstartare Postat 29 april 2017 Ny uppdatering , Det är inte ljudkortet! Porvade det nyss på en annan dator och det funkade som vanligt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.