daniel10 Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Hej! Tänkte höra om detta är möjligt. Jag spelar in i cubase på olika kanaler, sedan skickar jag detta till grupp kanaler, tex ak gura till en grupp och trummor till en grupp. Jag adresserar sedan dessa grupperna till olika utgångar på ljudkortet, så att jag kan skicka det till mitt mixerbord. Använder mixerbordet som en summering mixer och kör aven kompressorerna på grupp kanalerna där ifrån. När jag gör mixdown tar jag helt enkelt stereo out från mixern och spelar in det på en data till jag har, rätt in i cubase på en stereo kanal. Sedan får jag då mastera låten. Men jag skulle vilja lägga masteringspluggen innan jag spelar över det till en stereo fil. Finns ju en del saker man vill justera när man kör med en masteringsplugg. Går det på något sätt att adressera mina grupp kanaler till masteringspluggen så den ligger på när jag spelar över allt från mixerbordet? Mvh Daniel
BMR Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 Kan du spela av i realtid via mixern med det du beskriver med effekterna så dom kommer med på spåren?
Casperfren Postat 20 juni 2017 Postat 20 juni 2017 klicka i monitor knappen i dawen på spåret som du ska skicka till och sätt mastringspluggen där
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.