Tobbe Postat 19 mars 2004 Postat 19 mars 2004 Jag tycker faktist att det kastas alldeles för mycket skit på hit musiken. JAg tycker de som skriver och producerar denna musik skall ha all cred i världen. Visst jag tycker ofta inte om att lyssna på den men att den är okompliserad kan man nästan alldrig påstå, det brukar vara grymma arr och massa finesser. Många tycker den är bra och de tjänar pengar, kan det bli bättre? Och skall man snacka om att svår musik är bra musik så måste ju ändå jazz och genrerna runt jazzen vara den bästa musiken.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 mars 2004 Postat 19 mars 2004 ...Många tycker den är bra och de tjänar pengar, kan det bli bättre? Många tycker Vikingarna är bra och de tjänar pengar. Kan det bli bättre?
Nikke K Postat 20 mars 2004 Postat 20 mars 2004 ähh kylie minouge kan ju inte sjunga bättre än min mamma 😛 Detta är ju ett praktexempel på bra marknadsföring och anspelande på sex. Det lär ju vara grymt många killar som bara köper skivan för att de tycker hon e snygg 😛 Patrik, erkänn nu 😛 Sjävl så har jag inte kommit så långt i mitt musikskapande, men det är ju för att det e kul jag sysslar med musiken! skulle jag sen tjäna pengar på den i framtiden så skulle jag bara se det som en bonus! peace! Nä, ge dig.. Jag är inget fan men visst fan kan hon sjunga. Tycker hon har perfekt söt popröst. Hon tillhör ju faktiskt den lilla skara som har bättre sångröst live än på skiva. Kanske inte så konstigt med den tanke på hur erfaren hon är. ähh kylie minouge kan ju inte sjunga bättre än min mamma 😛 Detta är ju ett praktexempel på bra marknadsföring och anspelande på sex. Det lär ju vara grymt många killar som bara köper skivan för att de tycker hon e snygg 😛 Patrik, erkänn nu 😛 Ok, jag erkänner.... Jag tankade faktiskt hem hennes senaste album *skäms* 😉😛 btw, din Mamma måste vara rätt het på att sjunga då eller?! Okej då jag kanske tog i lite för mkt...men jag tycker fortfarande att det finns många som är grymt mkt bättre på att sjunga, hon anspelar väääldigt mkt på sex och utseende. Hon kanske e bättre än brittan å de där (??) men såå mkt bättre e hon väl ändå inte? grymt mkt effekter på hennes röst...lyssnade precis på slow...
JHoffa (oregistrerad) Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 (redigerat) ähh kylie minouge kan ju inte sjunga bättre än min mamma 😆 Detta är ju ett praktexempel på bra marknadsföring och anspelande på sex. Det lär ju vara grymt många killar som bara köper skivan för att de tycker hon e snygg 🙂 Patrik, erkänn nu 😳 Sjävl så har jag inte kommit så långt i mitt musikskapande, men det är ju för att det e kul jag sysslar med musiken! skulle jag sen tjäna pengar på den i framtiden så skulle jag bara se det som en bonus! peace! Nä, ge dig.. Jag är inget fan men visst fan kan hon sjunga. Tycker hon har perfekt söt popröst. Hon tillhör ju faktiskt den lilla skara som har bättre sångröst live än på skiva. Kanske inte så konstigt med den tanke på hur erfaren hon är. Sen när SJÖNG Kylie Minouge live? Hah! Playback är ett faktum. Det där säger du bara för att det är cool att smutskasta mainstream. Jag har aldrig sett henna sjunga playback. Vart går gränsen till där musik helt plötsligt blir dålig? 1000 sålda ex 10000? Lite för mycket svensk avundsjuka här... Redigerat 21 mars 2004 av JHoffa
Neko Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Tror att det handlar om en smaksak egentligen. Jag skulle inte vilja säga att en musikstil är bättre än den andra egentligen, inte rent objektivt. Det finns ju statistik som talar mot mig om jag säger att hitmusiken är dålig, den säljer ju jättebra. Man måste försöka skilja på personliga åsikter och konkreta fakta, man får ju inte säga att ens åsikt är den enda sanningen. Det är sanning för en själv, ja, men sannolikt inte för alla andra. Jag tror att många artister vill bli berömda, på ett eller annat plan. Det är ju ändå en slags bekräftelse på att man gör något som är bra. Nu kan ju detta handla om berömmelse allt ifrån inom släkten till ut i vida världen. Sen är kändisskap någonting lite avit. Jag har en polare som spelar i bandet Platitude. Hur många har ärligt hört talas om dem? De har sålt 20.000 av sin första skiva, och inte ens en nysning i lokaltidningen. Varför? Kanske 80tals metal inte är något att uppmärsamma i sverige? De är däremot relativt stora i Japan, där är de "kändisar". Så hur definierar man kändisskap egentligen? Hur uppnår man då denna berömmelse? (För att återknyta till trådens mening) Så tror jag att man måste tro på det man gör och våga promota sig själv och uppoffra en del. Särskilt om man är en glad amatör och inte har turen att "bli upptäckt". Risken är ju givetvis att man måste offra något som man inte vill för att nå berömmelsen, man tappar sin "musikaliska identitet" och börjar låta mer producerad än skapad. Men det återigen är mina personliga åsikter. Nej, nu lägger jag ned mina "djupa" diskutioner och låter någon annan ta vid.
Plus o Minus Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 ...Många tycker den är bra och de tjänar pengar, kan det bli bättre? Många tycker Vikingarna är bra och de tjänar pengar. Kan det bli bättre? 😳 ... underbart sagt ... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.