Jump to content
Annons

Focusrite 18i8-Behringer ada8200


ragnewe

Recommended Posts

Hej! 

Har just köpt en behringer ada8200 för att öka antalet inputs. Har kopplat in den i ljudkortet via adat out på preampen och adat in på ljudkortet, satt sample rate på 44.1, jag får signal in i preampen men inte i logic. Finns det någon snäll själ som vet vad detta kan bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inget Focusrite, men väl ett E-MU 1820 tillsammans med Behringers ADA8000. Jag kan dra lite kort hur det funkar för mig, om det kan vara till någon hjälp innan någon som har Focusrite o Logic hoppar in...

Jag var tvungen att manuellt skapa en kanalstrip för varje ADAT-kanal i E-MUs mjukvarumixer som kallas Patchmix (eller är det bättre att kalla det för drivrutin?) innan det gick att plocka in dem och aktivera ingångarna i tex Cubase.

Jag gissar att Focusrite har någon motsvarighet till E-MUs Patchmix där ingångar behöver skapas eller aktiveras innan de blir synliga för programvara? Eller sitter jag och beskriver något du redan har klart eftersom du skriver att du får in signalen i preampen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ett Focusrite 18i20, Logic och en Presonus in i Focusriten via Adat. Adatkanalerna dök upp automatiskt i Logic för mig när jag kopplade in den men för mig tog det lite letande innan jag identifierade Adatkanalerna eftersom de har lagt S/PDIF kanalerna på input 9-10 så Adat kanalerna hamnar på 10-18. Det går säkert att ställa om men detta verkar vara default i Focusriten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...