slejnard Postat 20 mars 2017 Postat 20 mars 2017 (redigerat) Hej forumiter! Hjälper ett band som heter Autumn Dust att mixa deras skiva. Nu behöver jag er experters hjälp och vill ha synpunkter på mixen. Bifogar en snutt från en av deras shyssta låtar Är jag på rätt spår? Har ni förslag på ändringar? Tack på förhand, edres slej 😑 Autumn Dust- Lady W snutt.mp3 Redigerat 29 mars 2017 av slejnard
slejnard Postat 20 mars 2017 Trådstartare Postat 20 mars 2017 Direktlänk: https://www.dropbox.com/s/rqey4gdluz1lzi7/Autumn%20Dust-%20Lady%20Wolfhead%20snutt.mp3?dl=0
Grooty Postat 21 mars 2017 Postat 21 mars 2017 Tre snabba 😄 -Testa ta fram pulsen i trumkompet; höj virvel och kick. Kanske t.o.m. använda någon enveloper e.d. -Gitarrerna är lite smetiga och var nog så av naturen innan du började har jag en känsla av. (För mycket dist?) Kanske lite mer mellanregister i gurorna också. Typ 1-2kHz. Du kan testa lägga på någon form av clip-dist, typ bandemulering som du kör hårt så det börjar dista lite, så de får lite edge. -Det är mycket diskantfnas i hihaten i synnerhet, p.g.a. mikrofonen kan jag tänka mig. Testa lågpassa försiktigt och mjukt så kanske det värsta försvinner utan att det börjar låta märkligt. Annars tror jag du är helt rätt. Känns som rätt typ av sound i övrigt. 🙂
slejnard Postat 21 mars 2017 Trådstartare Postat 21 mars 2017 Tack så jättemycket för tipsen Grooty! 😄 Har en del nivåjusteringar som ska göras och dit med några specialeffekter så jag ska påt igen. Ska testa lite utifrån idéerna
slejnard Postat 21 mars 2017 Trådstartare Postat 21 mars 2017 Bandemulering var bra tips. Saknar också lite edge på gitarrerna. 1
slejnard Postat 29 mars 2017 Trådstartare Postat 29 mars 2017 Provade ett nytt test. Blev det bättre, öppnare? https://www.dropbox.com/s/y5u1ae16cc4wf5g/Autumn%20Dust-%20Lady%20W%20snutt.mp3?dl=0
Grooty Postat 31 mars 2017 Postat 31 mars 2017 Det tror jag nog! Lyssnar inte på samma högtalare som senast. Jag tycker mig höra en avsevärd förbättring i de rent musikaliska aspekterna: -Tror du fick upp grundpulsen i trumspelet, så den här mixen får mig att stampa tankten 🙂 -När du minskat diskanten verkar sången ha fått mer plats och hoppat fram en aning. Tummen upp! Nu kanske den är liiite muddig å andra sidan? Vet inte vad du tycker själv. Om det är så, så kan du ju testa lägga till lite diskant på masterbussen eftersom de interna balanserna verkar bra nu.
slejnard Postat 1 april 2017 Trådstartare Postat 1 april 2017 Tack så mycket Grooty. Fick tipset att höja diskanten från annat håll precis som du också sa så jag ska prova det.
slejnard Postat 10 maj 2017 Trådstartare Postat 10 maj 2017 Två låtar släppta på Spotify nu: https://open.spotify.com/album/3al2rzh4kfGR0zYnyyigWh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.