kurt_ko-ben Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 när jag spelat in ett trumkomp med vsti och lagt på lite effekter så blir det ett riktigt störigt sus på hi hatten, lyckas inte få bort det...vad kan det bero på? har jag för vasst ljud eller? nåt tips? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Dragit upp mycket runt 6-9 khz på eq:n? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Kolla så att du har ganska låg volym på lowcut-filtret på reverbet Om man har för mkt mängd där på tex hihaten så brukar det bli lite susigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kurt_ko-ben Postat 25 april 2005 Trådstartare Dela Postat 25 april 2005 oookiii... just nu har jag gett upp..blir knäpp på det jävla skitet.. allting blir lixom en stor jäkla röra när jag spelat in och försöker lägga på effekterna, och då börjar man ratta lite på frekvenser o skit upp o ner ner o upp, men det blir fan bara värre..😱 hur ska det va? ska instrumenten ligga ovanpå varandra eller gå in i varandra`? för ajg lyckas inte få det till något av det..:S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Har du det för rörigt, så ska du nog börja om med mixen och ställa nivåer helt utan några effekter till att börja med. Ge dig inte på att lägga till effekter förrän du har en bra grund att utgå från... Lyssna också på helheten och ta bort ett instrument i taget. Lyssna med och utan instrumentet och ställ dig själv frågan om det verkligen tillför något viktigt till låten. Gör det inte det, så är det ofta bättre att skippa det. Har du för många "feta" ljud, så tröttar du ut örat - så undvik att ha mer än ett eller två "feta" ljud - annars blir det bara grötigt och jobbigt att lyssna på. Ett "tunnare" instrument är lättare att få att smälta in i mixen. Om du behöver använda eq, så är det oftast bättre att dra ner frekvensområden som låter sämre, än att förstärka områden som låter bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 hithatten kan bli susig när du fläskar på med reverb. Ha ett lågpassfilter på reverbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gogg Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Posta ett klipp så blir det lättare att höra vad som är fel... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 hithatten kan bli susig när du fläskar på med reverb. Ha ett lågpassfilter på reverbet. Du såg händelsevis inte mitt tidigare inlägg? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 hithatten kan bli susig när du fläskar på med reverb. Ha ett lågpassfilter på reverbet. Du såg händelsevis inte mitt tidigare inlägg? 😄 Jo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rapid Wanker Postat 26 april 2005 Dela Postat 26 april 2005 Eh...low cut...är inte det ett högpassfilter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.