Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lirar som piano/sångare/underhållare, d.v.s. fester, bröllop osv.

Vill ha ett bra upplägg för att kunna spela upp MIDI-filer på spelningar.
Är dock inget vidare teknikkunnig så helst vill jag att det ska vara smidigt som möjligt.
D.v.s. köpa MIDI-filer och sedan mer eller mindre tuta och köra och samtidigt kunna välja ställa volym på instrument/spår i midifilen osv.

Vad är egentligen då bästa sättet att gå tillväga?

Jag har funderat på kompmodul såsom Roland BK-7m:
https://www.roland.se/products/bk-7m/

Har ni några tips? smile1.gif

Annons
Postat

Det ska väl funka. Den ska ju kunna spela upp standard midi filer via ett usb-minne.  Förr fanns det ju enkla midi-sequencers men då tycks man få ge sig ut på begagnat-marknaden. Annars är väl försäljningsargumentet för Roland BK-7m de inbyggda kompen.

Vad har du för klaviatur?

Postat

Jag vet inget om ljudkvaliteten på dessa hårdvaruburkar, men  Roland Soundcanvas IOS emulerar en burk som kom 1991 och ljuden är väl därefter.

Tidningen Sound On Sound har testat appen ingående om du inte har sett det förurut. På den tiden kunde man även köpa en sequencer som kallades "Soundbrush", och vissa av dess egenskaper är tydligen inbyggda i appen.

http://www.soundonsound.com/reviews/app-works-35

Har du hårdvara så du kan testa appen är den ju så billig att det väl bara är att göra detta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.